Avatar billede theneeding Nybegynder
24. juni 2003 - 09:25 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

IBM bundkort 61H2511

Mega problemer...
Har en gamme pIII 800mhz... med et IBM 61H2511 bundkort til... det har den mest underlige måde at connecte sine front panels. Jeg kan nu ikke få strøm til den igen. Har søgt nettet for en manual eller ligne, men intet.
Nogen der ved noget, kan hjælpe på en eller anden måde?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2003 - 13:46 #1
Ser dette layout rigtigt ud ?
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-4HDPPT.html

Søgninger på nettet gør at det tyder på at være et aptiva mb, så måske ??
Avatar billede theneeding Nybegynder
24. juni 2003 - 14:31 #2
Jeps det er det:)
Anede dog ikke lige det var et aptiva... står intet på det andet end IBM 61H2511.
Men kunne godt tænke mig et billede af hvordan jeg sætter det PowerLED. noget du skulle have fundet? Prøver lidt endu... nu finder man da lidt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2003 - 15:13 #3
Hmm.. userguiden, men jeg tror ikke den er til meget hjælp.
ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/aptiva/bb99fbas.pdf
Avatar billede theneeding Nybegynder
24. juni 2003 - 15:18 #4
ja det var den samme jeg fik fat i men har gennemchecket den 40gange, der er bare nada om det:(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2003 - 15:18 #5
Måske mere held med denne Hardware maintenance manual:
ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/aptiva/09n8610.pdf
Avatar billede theneeding Nybegynder
24. juni 2003 - 15:19 #6
Hehe... den har jeg også checket igennem
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2003 - 15:30 #7
Hvis det kun er en power led du skal have tilsluttet, kan du jo evt tage strømmen fra et harddiskkabel eller hvis der er en overskydende blæser strømforsyning på motherboardet. Det kan du bedre se, da du jo har motherboardet.
Avatar billede theneeding Nybegynder
24. juni 2003 - 18:40 #8
Jeg afprøvede lige powerLED i alle de små connectors der nu er ( uden noget andet sat i end ram... ved ikke om det kunne være problemet´? fik at vide man sagtens kunne finde ud af det uden noget ellers sat til )  men fik ikke strøm til ved nogen af dem.
Kan du forklare nærmere hvad du mener med jeg kan tage strømen fra HDD kablet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2003 - 19:08 #9
Der er jo både 5, 12 volt og stel i hd stikkene, altså strømstikkene, derfor skulle det vel være muligt at stjæle strømmen derfra. Harddiskene får jo kun strøm når pc'en er tændt og derfor kan de jo godt tænde power lampen.
Den gule er +12 volt og den røde er +5volt. De sorte er stel.
Avatar billede theneeding Nybegynder
25. juni 2003 - 08:09 #10
Nu da p4 skal bruge sine egne PSU's kom jeg lige i tanke om, om p3 også gør det? skiftede tower med min athlon og p3
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. juni 2003 - 09:32 #11
Det skal den ikke. Der er standard ATX..
Avatar billede frelancer Nybegynder
26. juni 2003 - 10:24 #12
er du sikker på du bruger de rigtige connector på dit fontpanel
Avatar billede theneeding Nybegynder
26. juni 2003 - 10:53 #13
Hmm. Det virkede sq. Jeg brugte PowerLED som jo siger sig selv.. noget med en diode at gøre. Det var så "Standby" der virkede ved første forsøg.
Tonny du fik også hjulpet mig med at finde ud af hvad mit bundkort hed så du får også lidt point ud af det.