Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 09:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Billeder i ULEAD PictureScow 2

Min søn har desværre forlist alle sine billeder af sin helt nyfødte datter fra sin harddisk, men han har en hel del af dem på en CD der er oprettet i Ulead PictureScow 2.
Er der nogen som ved om vi kan hente billederne tilbage fra denne CD , og hvordan.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 09:47 #1
Man skal tilføje "Photo files" , hvis programmet skal ligge billederne ned på CD´en. Prøve at kigge på CD´en, om der er en mappe der hedder "PROJECT_FILE".

Er det en VCD eller SVCD?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 10:01 #2
Husk at vælg "Photo files", når du laver en Slideshow cd, så gemmer programmet alle billederne på cd´en. Det "glemte" jeg også de første par gange.

En mulig løsning er at downloade dette program
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=VCDEasy&tg=dl-2001&search=+Go%21+

Det kan konvertere dat-filerne til mpeg filer. Desværre kun en af gangen. Jeg har ikke fundet ud af, hvordan man så konvertere mpeg-filerne til jpeg.

Desværre er mpeg-filerne ikke i samme kvalitet, som de billeder du lavede slideshow cd´en af. Det skulles at opløsningen på et fjernsyn, ikke er så stor som opløsningen på jpeg-biller.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 10:07 #3
Når jeg åbner CDén kommer der 7 filer,nemlig:
CDDA CDI EXT KARAOKE MPEGAV SEGMENT VCD.
Kan du få noget ud af det?
Der er ingen Photofiles på cdén
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 10:16 #4
Hvis mappen "PROJECT_FILE" ikke findes, er det fordi du ikke har vælgt tilføj "Photo files" og dine billeder ligger der ikke (jpeg-billeder)

....men under "SEGMENT" på CD´en ligger dine billeder som dat-filer. Dem kan du konvertere til mpeg!!
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 10:27 #5
De er rigtigt. Er du ikke venlig at fortælle hvordan jeg konverterer dem. Jeg er desværre meget dårlig til engesk, så hvis jeg skal bruge det omtalte program har jeg brug for hjælp.Er der et program på Dansk jeg kan benytte?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 10:30 #6
Du kan vælge sprog i VCDEasy (også Dansk). Har du hentet programmet?
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 10:37 #7
Ja nu har jeg
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 10:40 #8
Okay. Under "settings" - "language" vælger du Dansk
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 10:50 #9
Derefter vælger du "Værktøjer" - "MPEG skanning".

Her vælger du "DAT-fil"(finder du dat-fil på slideshow cd´en)
Her vælger du "MPEG-fil" (hvad den nye fil skal hedde)

Vælg Konverter og den dat-fil skulle været konverteret til en MPEG-fil. Nu skal du finde et program, som kan åbne filen. Jeg bruger selv RealOne.

Der findes sikkert et program, som kan konvertere mpeg-fil til jpeg, men det har jeg ikke fundet endnu!
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 10:50 #10
Jeg har programmet på dansk. Er du venlig at fortælle hvad, og hvordan jeg skal gøre det,tak
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 11:12 #11
Nu er jeg begyndt. Jo det tager tid,en af gangen.
Tror du du kan hjælpe med at finde et program der kan ændre til jpeg? Rigtig tak for hjælpen.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 11:18 #12
Har du fået konverteret nogle af billederne? Kan du se dem?

Jeg fandt ikke noget program til at konvertere fra mpeg til jpg sidst, da jeg selv havde brug for det. Jeg prøver lige og se, om jeg kan finde et program i dag.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 11:23 #13
Jo jeg kan godt se dem, men de er -som du skrev- ikke så gode. Jeg håber du finder et program jeg kan bruge.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 12:54 #14
Kan du se billederne? Også i farver?

Jeg tror at ikke billederne bliver "bedre", hvis de bliver konverteret til jpg-format. Der findes programmer på nettet, som kan konvertere fra mpg til jpg, men det koster penge (ca. 30-50$).

Prøv evt. selv at søg efter nogle programmer. Her er nogle gode links og ord:
www.google.com
www.download.dk
www.download.com

convert
mpg
mpeg
jpg
jpeg
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 13:36 #15
Jeg kan sagtens se farverne, og billederne er da også nogenlunde.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 14:10 #16
Jeg tror ikke det bliver bedre. Jeg ved ikke, om du vil betale ca. 30-50$ for et program som kan konvertere billederne (de bliver ikke bedre af det).

Hvordan mistede I billederne? Kom I til at slette dem eller har I formateret harddisken? Der findes recovery-programmer som kan gendanne filer, men det er ikke alt de kan gendanne og så koster de penge (dem jeg kender til).
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2003 - 14:19 #17
De lå på en harddisk som er blevet formateret.
Der er ca. 500 stk. så det er noget af et arbejde at konvertere dem til MPEG filer når man skal tage en af gangen. Men tak for din hjælp, du får selvfølgelig point.
Arne
Avatar billede 2400nv Nybegynder
23. juni 2003 - 14:52 #18
Der findes masser af recovery programmer på nettet, men de koster! Lost and found er freeware program (som ikke koster noget). Prøv om du kan se dine filer med dette program eller brug evt. nogle af de andre (demo-versioner).

http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/

Husk at vælg "Photo files" næste gang du laver en slideshow cd, så kommer billederne med på cd´en.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
24. juni 2003 - 12:14 #19
Takker mange gange for de 60 point.