Avatar billede Slettet bruger
05. december 2000 - 13:38 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Nu er det officielt! Gud er programmør...

Eller ville følgende kode ikke fungere??

10 LET A=Light
20 LET B=Adam
30 LET C=Eve
40 LET X=A+B+C
50 PRINT X
      RUN

:-)
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:39 #1
hvor mange julebryg har du fået idag ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 13:52 #2
hva\' pokker er det for et sprog... det har en svag lighed med det basic man engang legede med!
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 13:53 #3
yep der er basic :-)

Det kan godt være gud er programmør, men det beviser også at el_barto er rablende gal, eller skide fuld :-))))
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 13:55 #4
hmm, så har jeg enten glemt en masse eller ikke leget nok med det... hvad er effekten af LET ?? og hvorfor 3 gange RUN ??
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 14:00 #5
Er det ikke resultatet af koden der giver RUN x3?

Jeg har prøvet at skrive koden... det er ikke basic
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:01 #6
LET a=adam

opretter variablen A og sætter den lig med \'adam\'

i nytidens sprog har man droppet let
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:05 #7
saubermacher: og hvorfor skulle det ikke være basic.

Det er ikke visual basic, men god gammel C64 basic :-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:10 #8
er det virkeligt bare mig der ikke kan huske LET i basic... *suk* det er sgu trist at blive gammel!
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:11 #9
mange versioner af basic var ligeglade med om man brugte LET eller ej
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:12 #10
Ahh, så kan jeg bedre forstå det... fik vist aldrig rigtigt læst om det... lærte med trial and error metoden *G*
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:13 #11
det er også en glimrende måde at lære det på.
:-)

Gæt hvem der brugte samme metode :-)

Og nu får jeg endda penge for det (nej ikke basic men Java)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:15 #12
Jeg får helt tårer i øjnene når jeg kigger nostalgisk på  det kære lille script....

/Nikolaj
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:15 #13
:-) Jeg bliver nødt til at gætte på dig :o)
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:17 #14
Ja det var tider.

Ikke noget bøvl med klasser, nedarv, Patterns, osv. bare ganske almindelig kode.

Og skide værd med at det gik MEGET langsomt, for det gjorde alle andre programmer også.

Nej 8 bit og 1Mhz det var sejt :-)

Ikke noget med 128 bit og 1Ghz :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:21 #15
Jeg havde oven i købet et hukommelsesudvidelsesmodul på 16kb til min Lambda 8300.... årrrh... suk hvor er du dog henne....
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:22 #16
øv, min ZX81, havde kun 1Kb

Nu er jeg misundelig
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:24 #17
*lol* det er lidt som at snakke om dinosauere...når vi kommer ned i SÅ \"gamle\" maskiner...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:24 #18
Jeg lover dig også for at det modul kostede ligeså meget som hele maskinen.... Fra 2kb til 18...  Det var virkelig kræs for kendere....
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:25 #19
Hvad mener du med gammel ??

Den Computer jeg arbejde med at holde kørende i Flyvevåbnet var fra 1965 med 384 Kbyte ferrit perle hukommelse. Den kørte endnu i 1992 :-)))
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:27 #20
som sagt \"gamle\"....det kan vel ikke være meget over 10 år siden :o)
en computer fra 1965 ???... WOW, viiiiildt!, hulkort programmering eller ?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:29 #21
yep, der blev faktisk brugt hulkort da jeg startede :-)

Men kort efter gik de oevr til en PC der emulerede hulkort :-)

jeg var ved at knække af grin første gang jeg så den.

Selv CPU\'en fyldt jeg mener 10 printkort på 40*40 cm !!! Opbygget af almindelige TTL kredse.
Men tro mig man fik et indblik i hvordan en CPU egentligt virker
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:30 #22
Tigerdyr/

Hvis ikke min Ramkreds er brændt helt sammen mener jeg at jeg fik den Lambda 8300 i 83/84 oder so...

Nu vil jeg ud og investere i en commodore 16 båndstation.... Er sikker på det bringer lykke...

/Nikolaj
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:31 #23
*ROTFL* hmmm, for den tid var det jo næsten en bærbar *G*
emulere hulkort ??, der var sgu et hul i min viden, det var jeg slet ikke klar over at man kunne... jeg troede faktisk at det skiftede direkte fra hulkort til \"almindelig\" programmering... altid rart at lære noget nyt! :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:31 #24
disky

Det er jo en rigtigt rørerende historie du kommer med der. Det er så dejligt med onkelhistorier her op til jul... he he...
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:33 #25
yep.

historier fra de gode gamle dage :))
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:33 #26
så kan vi fortælle vores kommende børnebørn om dengang vi var unge, og en computer fyldte et helt klædeskab. imens ungen leger med sin \'gameboy\' der har mere regne kraft en alle nutidens computere tilsammen
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 14:34 #27
>>nikolaj, *hehe* ganske få år inden jeg fik min første \"rigtige\" computer... den trofaste C64, der rent faktisk holdt helt indtil den lige så trofaste C-Amiga500 var godt understøttet med WorkBench 1.3 :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:36 #28
Jeg fik hurtigt en commodore 16/ så en 64 / så en Amiga-500... jo vi har vel alle været den vej... Og det siges jo at historien gentager sig... Så jeg skal ha tømt klædeskabet...

/Nikolaj
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2000 - 14:41 #29
hov

jeg gik følgende vej:

zx81,vic20,c64,amiga500,pc1,amiga500
derefter et utal af forskellige amigaer helt op til amige 4000/40. så en pentium 133 og nu en Celeron 300@450 Mhz.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2000 - 14:43 #30
hvis vi skal have mine de sidste med... K5 150 og nu K6 2 500...
Avatar billede lsn1 Nybegynder
05. december 2000 - 14:57 #31
Hmmm... Visual Basic? VB = Microsoft = lort = glem alt om den kode... okay, okay. Microsoft har dog lavet stykke godt arbejde, men deres grafiske brugerflade eer sq noget lort.

Jeg synes godt om operatv-systemet, men ikke om brugerfladen.

Nå, men nu til sagen.
Glem Basic-sproget og begynd på Object Pascal eller C++.

LSN
Avatar billede cstern Nybegynder
05. december 2000 - 15:00 #32
ha, ha - det er ret morsomt. Min første rigtige puter var en \"0\"-86 med S/H skærm og en særlig finesse: 1.2 MB diskette drev. Meget avanceret. Man kunne have komplet OS, wordperfect 4.2 og de fleste dokumenter - på en diskette! Jeg kan også huske at jeg opgraderede fra 512 KB hukommelse til hele 640 KB - noget der kostede mig godt 1.500 kr. Den første harddisk som jeg købte et par år efter var en monster disk på 30 MB (prisen tør jeg ikke tænke på) - den gang var de store diske ellers på 10MB, og de krævede en særlig controller. Man skulle low-level formattere med DOS kommandoen debug før det virkede... Ak, ja, nostalgi... Idag, tja, 733MHz PIII, 256MB, 40GB ATA66/7200, Plextor 12X brænder, 19\" mon, plus et par PC\'ere mere i næsten samme klasse + bærbar + PalmIII.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. december 2000 - 20:24 #33
\"0\"-86 ??? en 8086 ??
Sejt, jeg kan stadig huske at jeg i 386 dagene fik fat i en 8088, det var en maskine *lol*
Avatar billede cstern Nybegynder
07. december 2000 - 09:28 #34
jepper - den var 10 min om at boote ;-) Alene at tælle de 512 kb RAM op tog et par min.
Så kom hurtigere maskiner og det tog mindre og mindre tid at boote.
Så kom windows 3.1, 95 98 me - så nu tar det igen 10 min ;-)))
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. december 2000 - 21:09 #35
*ROTFLMAO* Nemmerlig... lad os komme tilbage til de gode gamle dage, hvor DOS (MS/PC) kunne loades på ingen tid :o)
Avatar billede codemon Nybegynder
09. december 2000 - 19:33 #36
Nogen er jer der har været så usandsynlige heldige at prøve accelerator kortet til C64, Jeg så det engang i funktion - vildt! hele 4Mhz. Hastigheden måtte sættes ned nogle gange.
Avatar billede slepee Nybegynder
11. december 2000 - 13:13 #37
Jeg startede lidt sent med en C64! Så fik vores skole PC\'ere m. Win 3.11, Jeg fik så en PS/2 med DOS 5.0 og Wolfenstein 3D !!!
Det var dage! Jeg oplevede aldrig, (og jeg mener ALDRIG) en Runtime Error, eller en \"Programmet udførte en ulovlig handling...\" !
Det var også dengang jeg prøvede at skifte en harddisk første gang! Mine fingre rystede! *GGG*
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. december 2000 - 12:29 #38
Ak ja, de ædle gamle dage, med DOS og Wolfenstein som det spil med den ultimative grafik :o)
Man savner sgu de dage en gang imellem.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2000 - 22:11 #39
Nej koden ville knække Adams selvtillid!