Avatar billede nf_maz Nybegynder
19. juni 2003 - 11:12 Der er 4 kommentarer

mail via php

Jeg skal lave et 'tip en ven' script, dvs. et script der gør at man kan sende en mail med et prædefineret indhold, dog med nogle små ændringer (navn f.eks.). Så vidt jeg har forstået skal jeg hente et script, der gør mig i stand til at bruge en SMTP server. Sådan en har jeg ikke (det er ikke installeret på serveren). Kan man finde pålidelige, gratis SMTP servere på nettet som kan bruges til dette formål? I så fald hvor? Og hvordan får jeg det til at virke med mit PHP script?

PHP funktionen mail() er blokeret på serveren af sikkerhedsmæssige hensyn, så den kan jeg ikke bruge.
Avatar billede sthen Nybegynder
19. juni 2003 - 11:18 #1
Du skal bare bruge din internetudbyders SMTP-server.
Hvis du f.eks. ekr kunde hos tdc hedder den mail.tele.dk
Avatar billede doek Nybegynder
19. juni 2003 - 12:40 #2
har du overvejet <form> med en mailadresse?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
19. juni 2003 - 13:37 #3
Hvis mail() er blokeret, så er det vel for at du ikke kan sende mail?
Jeg gætter på at der er to muligheder:
1) Der er lavet andre blokeringer så det ikke kan lade sig gøre at sende email
2) Sysad aner ikke hvad han laver, og blokerer bare for noget tilfældigt. Prøv dig frem til du finder noget der virker.

Du kan evt. prøve mail-dimmeren i PEAR. Den kan vist sende på 3 forskellige måder.
Avatar billede sthen Nybegynder
13. december 2003 - 12:18 #4
Lukketid??