Avatar billede uni-ball Nybegynder
15. juni 2003 - 02:20 Der er 6 kommentarer

SMTP port 25 og Mailprg.

Hej gruppe.

Jeg ar som så mange andre egen mailserver stående.
Serveren kan modtage og sende post.
jeg kan modtage post med outlook
Jeg kan ikke sende post med outlook eller andre prg.´er
Jeg kan sende post via Webmail

Følgende fejl får jeg:
Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'npnet.dk', Server: 'npnet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Jeg har en OfficeConnect router
Udbyder er Stofanet
Tingene har virket perfekt i får at sige 2 år.
Stofa har dog ændret deres politik ang. smtp 25
Serveren har kørt fint med de nye indstillinger indtil forlede dag hvor jeg opdagede problemet

Jeg har to server:
1. http server
1. mailserver
1. workstation

Jeg har ikke problemer med at få http serveren til at sende mails fra mailsformler til mailserveren. De går fint igennem.

Er der nogen der kan hjælpe lidt ?

Venlig hilsen
Uni-ball
Avatar billede janius Nybegynder
15. juni 2003 - 11:23 #1
Det lader til Stofa har lukket for smtp ligesom TDC gjorde med Netexpress. Du har 2 muligheder for at komme over problemet:
1) Ved Netexpress kan det løses ved at lade TDC lave mailudvekslingen udefra og snuppe det så at sige inbound fra deres server til ens egen mailserver. Det gøres ved at tilføje backup-mx.post.tele.dk til sin dns. Måske Stofa har lavet noget tilsvarende.

2) Hvis du flytter din dns-registrering til www.gratisdns.dk og får oprettet en mailforwarder. Derved kan du have deres server til at modtage mail og så snuppe det derfra.

De 2 løsninger er ens, men ved ikke om Stofa har lavet deres egen løsning. Hvis ikke kan gratisdns ordne det.
Avatar billede uni-ball Nybegynder
15. juni 2003 - 23:26 #2
Hej Janius
Jeg har fulgt stofas anvisninger om at bruge backup-mx.stofanet.dk

Jeg er sikker på at problemet ikke har med Gratisdns ( bruger dem ) at gøre, da det har virket upåklageligt.

Hvis jeg daffer på min webmail er der ingen problemer med at sende post. Problemet opstår hvis jeg bruger et client program, såsom Outlook express eller et andet prg.

Det er som om et eller andet blokere for trafikken for et client prg. ved at bruge port 25.

Problemet er der oxo selv om jeg prøver fra jobbet at sende post fra min konto her hjemme....

Jeg har været på Technet.com og kigge efter fejlen, men fandt to mulige emne...
1. Norton antivirus.... har intet anti virus software installeret
2. at smtp port 25 er slået fra.. Den er jo sat til ellers kan jeg ikke ikke sende mail fra webmailen.

Jeg har prøvet at lave en hel ny installation af win2000pro, men det har ikke løst problemet.

Så er der det spørgsmål om: om min router ( 3com office connect ) ikke vil lade mig tjekke post fordi jeg sidder på det samme intranet. Det mulighed kan jeg udelukke, da jeg har kunne  gøre det i små 2 år..

Hjælp.... aner ikke hvad fejlen kan være...

Det skal siges at det er sambar ( server soft ) jeg bruger og har lavet en test ved at installere MailEnable, dette løste hellere ikke problemet.

Uni.
Avatar billede rubeck Nybegynder
11. juli 2003 - 11:45 #3
Prøv evt at sende en mail manuelt via Telnet.. så kan man se lettere se hvor det går galt:

telnet serverIP 25

HELO whoacares.com
MAIL FROM: sut@dk.dk
RCPT TO: (din mail add)
DATA
Davs dette er en test..
.
quit
Avatar billede janius Nybegynder
15. november 2004 - 16:05 #4
lukketid?
Avatar billede janius Nybegynder
16. januar 2005 - 12:14 #5
lukketid eller hvad
Avatar billede janius Nybegynder
21. januar 2005 - 22:29 #6
lukketid?