Avatar billede gandalph Nybegynder
03. december 2000 - 22:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kun 99% installation

Jeg har fornyligt installeret Win 2000, men kan nu ikke detekte min Logitech cordless mouseman wheel.
Jeg har downloadet Logitechs mouseware 9.0 men når jeg installerer denne kører installation shield kun til 99% herefter sker intet, og jeg har således ikke fået prg. installeret. Min mus virker dog, men uden alle funktioner da jeg bruger en win standard driver.
Det samme sker når jeg prøver at installere Adobe Photoshop 5.5 full Den burde da være win 2000 kompatibel, men installationen stopper ved 99% Hvorfor???
Mit system er Asus A7V, AMD T-bird 1 GHz.
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 22:52 #1
Hvad der sker bag facaden skal jeg ikke kunne sige - Tilsynelandende forsøger installationsprogrammet at lave nogle ting der tager betydeligt længere tid end de regner med, før det går i gang med den egentligt installation, hvor du skal foretage forskellige valg.
Løsningen kender jeg dog - God tålmodighed. Lad den stå, lav en kop kaffe eller tre, lav noget andet arbejde, og presto hopper installationsprogrammet ind over det du arbejder med, og er klar til at fortsætte.
Det er sort, ulogisk og fjollet, men det virker.
Jeg kan huske selv at have ventet i over 15 minutter på enkelte. Det er dog sjældent.
Avatar billede guggemand Nybegynder
03. december 2000 - 23:59 #2
jeg tror det længste jeg har været oppe på er ½ time .... men de kommer altid til sidst
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2000 - 00:06 #3
Tja jeg har været udsat for at hver gang jeg startede windows 2000 op så lavede logitech trådløse tastatur programfejl og blev lukket ned. Det skulle ellers være den version, som kan køre under windows 2000, men jeg tror det var den Service pack SP1 som har lavet baladen, sååå har du installeret den?
Avatar billede guggemand Nybegynder
04. december 2000 - 01:12 #4
jeg vil nu tillade mig at tro at det er softwaren til dit tastatur der bliver lukket ned og ikke tastaturet :)

(ja den var langt ude ... men jeg er træt og skal få tiden til at gå med et eller andet.)
Avatar billede gandalph Nybegynder
04. december 2000 - 09:40 #5
Desværre virker det ikke at lade computeren stå tændt!!!
Det virkersom om at installation shield afsluttes efter de 99%. Computeren står således ikke og beregner på noget mystisk i baggrunden.
Avatar billede guggemand Nybegynder
04. december 2000 - 09:44 #6
lukker install shield ved de 99% ... eller bliver den bare stående på 99% ?
Avatar billede guggemand Nybegynder
04. december 2000 - 09:44 #7
hvis den bliver stående ved 99% så VENT

sæt den igang inden du går på arbejde ... så skal den nok være klar når du kommer hjem
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2000 - 10:24 #8
Der er ged i windows geninstaller. Det har hjulpet hos mig.
Avatar billede karstenh Nybegynder
04. december 2000 - 10:41 #9
Jeg har vitterligt ingen ide om hvad den laver i den tid, men at det ser ud som om computeren står og idler er ganske \'normalt\'. Det kommer - Se evt. i tasklisten om der ikke er en process der står og laver tæt på ingenting (navnet startet ofte med _ins). Det er den der, så vidt jeg ved, sidder og klapper kage indtil den har lyst til at fortsætte.
Avatar billede gandalph Nybegynder
04. december 2000 - 14:25 #10
Installationen afbrydes ved de 99%
Dvs. programmet er ikke installeret der står ingen programmer og kører i tasklist som har noget med installationen at gøre.
Avatar billede karstenh Nybegynder
04. december 2000 - 14:49 #11
Hvis der ikke ligger en process i fanebladet Processes (Jeg er så godt som sikker på at der er en), så har du et problem med din maskine.
Jeg er dog fortsat sikker på hvad jeg, og andre, har skrevet herinde.
Har du prøvet at lade maskinen stå og lave ingenting, indtil der sker noget?
Avatar billede guggemand Nybegynder
04. december 2000 - 15:15 #12
hvis den er helt væk vil jeg satse på det er det program du installerer der er noget galt med ....
Avatar billede guggemand Nybegynder
04. december 2000 - 15:16 #13
og hvordan ved du det er ved 99% og ikke ved 100% den lukker ....
kan du nå at se det ?
Avatar billede gandalph Nybegynder
05. december 2000 - 13:06 #14
Jeg er ked af det gutter, men ingen af jeres forslag virker. Desuden kan jeg se at den installerer til 99% Herefter lukkes installationsvinduet ned og intet kører i baggrunden. Dette baserer jeg på at jeg har kigget i fanebladet Processes.
Jeg kan naturligvis ikke GARANTERE at der på et splitsekund skrives 100% i installationsprogrammet, men hvis den skrev det så burde jeg jo komme derind hvor jeg skal til at træffe nogle valg, og det gør jeg ikke. Der bliver heller ikke oprettet nogle mapper el.l. på min computer af installationsprogrammet.
Fra jeg trykker på install.exe til installationsprogrammet afbrydes går der ca. 5 sek.
Det er det samme problem med både adobe photoshop 5.5 samt logitech mouseware og norton a-virus 2000.

Jeg har lige installeret via v/ .25 det gjorde ingen forskel. Skal format C: virkelig være den eneste udvej?
Avatar billede guggemand Nybegynder
05. december 2000 - 13:19 #15
jeg kan ikke forestille mig det er nødvendigt at formatere .... prøv at køre en virusscan ... det kan jo være du har virus
dette kan gøres via housecall.antivirus.com (du kan jo ikke installere nav)
ellers kan det også være en dårlig kopi af programmerne du har ... det lyder MEGET underligt at de bare lukker uden nogen form for fejl
Avatar billede bw82 Nybegynder
05. december 2000 - 20:17 #16
prøv at slå antivirus fra i  bios
det får næsten alle installere til at stoppe.
desuden brug win2000 egen driver for din mus
den kører mere stabilt end logitech´s egen
Avatar billede gandalph Nybegynder
06. december 2000 - 10:55 #17
Det virker heller ikke at slå a-virus fra i bios, så nu lugter det af format c: inden for de næste par dage, men ellers tak for alle de gode forslag.
Avatar billede gandalph Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:27 #18
Jeg har selv løst problemet! Det er ikke nok at logge ind som bruger med administrator rettigheder i win 2K. Man skal logge ind som administrator for at kunne køre visse installationsprogrammer.