Avatar billede nf_maz Nybegynder
13. juni 2003 - 16:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webadgang til outlook

Findes der en måde hvorpå man kan få adgang til sin Outlook via nettet? Jeg ville gerne have adgang til personer i adressebogen, kalenderen og ind/udgående mails (ikke allesammen, det ville fylde for meget)...
Avatar billede janius Nybegynder
13. juni 2003 - 16:41 #1
nope, ikke medmindre du modtager dine mails via en exchangeserver, der har Outlook Web Accress funktionaliteten, og det er jo normalt kun virksomheder der anvender denne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2003 - 22:13 #2
Din outlook er et k´lient program lige som internet explorer. Hvis det i virkeligheder er din mailkonto du vil have webadgang til, så kan det sagtens lade sig gøre. Alt afhængig af hvilken mailserver din konto ligger på gøres det på lidt forskellige måder. Hvis du f.eks. har en exchangeserver, skal der installeres outlook web access før du kan tilgå din exchange mail konto (incl. kalender og adresse kartotek)
Avatar billede nf_maz Nybegynder
15. juni 2003 - 15:11 #3
Er det meget besværligt at installere exchange server med outlook web access? Skal man have windows 2003 server for at køre det?
Avatar billede janius Nybegynder
15. juni 2003 - 17:05 #4
Tjaa, hvis ikke man lige kender det er det da et komplekst program at give sig i kast med. Exchange 2000 kræver Windows 2000 Server med Active Directory, så jo - det er en større omgang.
Avatar billede nf_maz Nybegynder
15. juni 2003 - 20:06 #5
bufferzone> det med webadgang har jeg styr på
janius> du kom først, så du får pointene