Avatar billede guski Nybegynder
13. juni 2003 - 11:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nyt simkort med gamle numre?

Hej!

Ja jeg kunne ikke helt finde ud af hvilken kategori jeg skulle smide den i, men for at komme til sagen så har jeg fået nyt abonoment hos tdc, mit gamle var debitel.. Problemet er at jeg gerne vil have alle mine numre fra det gamle kort (og det virker stadig 1 måned) over på det nye.. Det kan expert (der hvor jeg har købt den) gøre for mig, men det koster 100 kr. Er der en anden (gratis) måde at gøre det på UDEN at skulle skrive dem manuelt ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 11:58 #1
Hvis begge kort virker i samme telefon, kan du kopiere SIM kortets data til telefonens hukommelse. Herefter skifter du kort, og kopierer tilbage på det nye kort.

Du kan naturligvis også vælge at beholde dem i telefonens hukommelse. Det er en smagssag og afhænger også af, om der er funktionelle forskelle i telefonens måde at håndtere telefonnumre på hhv. SIM-kort og intern hukommelse.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 11:59 #2
hvilken telefon er det?
Avatar billede mehoo Nybegynder
13. juni 2003 - 12:07 #3
du kan gå ned i en tdc butik og få dem til at overføre numrene fra et sim kort til et andet. gjorde det faktisk her i mandags...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. juni 2003 - 12:09 #4
Hvor bor du henne af. Har da en Chippy her på min pind, men jeg sidder i fredericia, men du er velkomment il at kigge forbi og så gør jeg det gerne, men det koster altså hvad skal vi sige 60 point *G*

MC
Avatar billede guski Nybegynder
13. juni 2003 - 12:35 #5
mc.lucifer: jeg er fra ribe, så det er lige langt nok :)

jpvj: venter lige med at give point.. Jeg er ret sikker på at der er simlock på... skal lige have fri fra arbejde, så tjekker jeg..

westhi: den gamle var en simens c? og den nye er en panasonic gd67
Avatar billede guski Nybegynder
13. juni 2003 - 12:37 #6
mehoo: koster det noget at få tdc til det, for expert ville have 100 kr. for det...
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 12:38 #7
Hvis du har synkroniserings software/kabler til begge, kan du også smide det ind i Outlook og retur igen.
Avatar billede guski Nybegynder
13. juni 2003 - 12:40 #8
desværre ikke..
Avatar billede guski Nybegynder
13. juni 2003 - 12:45 #9
men hvis den gamle siemens har intern hukkomelse, så kan det lade sig gøre... ved jeg bare ikke om den har
Avatar billede guski Nybegynder
13. juni 2003 - 12:47 #10
det er en siemens c28
Avatar billede guski Nybegynder
24. juli 2003 - 09:38 #11
slut, har skrevet dem ind selv
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juli 2003 - 10:38 #12
guske> Du kan ikke tillade dig at tage dine points tilbage, når du har fået flere helt korrekte svar. Dit spm. var, hvordan det kunne gøres uden at taste dem ind manuelt, og det er vist tydeligt beskrevet.

Du bedes oprette et nyt spm. og uddele points til dem, der har hjulpet mest.
Avatar billede guski Nybegynder
24. juli 2003 - 13:35 #13
jpvj> lad mig citere:
"Det kan expert (der hvor jeg har købt den) gøre for mig, men det koster 100 kr. Er der en anden (gratis) måde at gøre det på."

Ok, jeg indrømmer at "gratis" skulle have været skrevet med stort. Men jeg tror umuligt at en tur til fredericia, eller div. kabler kommer til at koste mindre end expert's tilbud (tdc vil også have 100 kr.), så det ville sku ikke give meget mening.. Og til dit svar, kan jeg kun sige at det er simlock på den nye (de vil heller ikke låse den op før ½ år efter) og at der ikke er intern hukommelse på den gamle... så det dur ikke....

Konklusion: Der var altså ikke andre muligheder som var billigere end den jeg kendte til i forvejen....

Var der mere ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juli 2003 - 16:33 #14
Det er helt rigtigt, men jeg kan jo ikke gøre for, at du ikke har adgang til noget udstyr.

Hvis du havde oplyst at din mobiltlf. fra simlåst, og du ikke kunne låne en anden eller kunne låne noget udstyr, så kunne spm. jo være blevet besvaret meget nemt: NEJ. Det er også er korrekt svar, der skal udløse points jf. reglerne her på E, selvom det ikke er til megen hjælp.

Du har efter min mening fået megen hjælp her: Kopiering vha. en GSM tlf samt Chippy. Det er jo ikke vores skyld, at alle gratis løsninger kræver noget hardware...

Det du i virkeligheden spurgte efter var: Findes der et sted i nærheden af min bopæl, hvor jeg gratis kan få overført alle mine data mellem 2 SIM kort.

Men behold du bare dine points :-)