Avatar billede jydepotten Nybegynder
01. december 2000 - 19:49 Der er 8 kommentarer

Ram fil til Wav/MP3 fil??

Enkel simpelt og elegant spørgsmål: hvordan/(kan man?) man lave Ram filer til Wav/MP3 filer??
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. december 2000 - 19:52 #1
Dér skal du bruge en optager der kan optage din wave out.. Det er ikke så svært. Du skal downloade internet audiomix på http://tucows.inet.tele.dk under audiocomposers.

Det er meget nemt at bruge, og du optager bare outputtet på den ved at dobbeltklikke på det lille højtalerikon, og vælge options > properties > recording > og så afkryds wave..

Så optager du bare, og afspiller med realplayer og I.A.M.!

/vh
Simon
Avatar billede jydepotten Nybegynder
02. december 2000 - 19:13 #2
jeg kan ikke finde det
Avatar billede jydepotten Nybegynder
03. december 2000 - 13:12 #3
altså: ved at dobbeltklikke på det lille højtalerikon, og vælge options > properties > recording > og så afkryds wave..
Jeg bruger Win2000

Avatar billede jydepotten Nybegynder
03. december 2000 - 14:46 #4
jeg har hørt om programmet ra2wav, hvor kan man downloade det henne
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. december 2000 - 20:53 #5
Hej her er linket til det software jeg snakkede om

http://tucows.inet.tele.dk/adnload/5913_30049.html

Ellers kan du downloade dit ra2wav her:
http://www.2bsys.com/Ra2Wav/index.htm

/vh
Simon
Avatar billede jydepotten Nybegynder
05. december 2000 - 14:02 #6
Avatar billede jydepotten Nybegynder
05. december 2000 - 14:10 #7
hvordan optager man det der sker på lydkortet i win2k
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
24. april 2001 - 12:42 #8
Du starter din Wav recorder og så afspiller du din ram fil mens den optager i wav programmet.

Husk at der i \"record\" mixeren skal være slået til what \"u hear\" eller Streaming format (ved ikke havd det hedder - prøv dig frem.)

Hyg dig med det og spørg hvis det går galt.