Avatar billede baard Juniormester
08. juni 2003 - 02:02 Der er 1 løsning

Flet celler i beskyttede ark

Jeg har et regneark, hvori der kan aktiveres en makro, som bl.a. fletter markerede celler og det virker helt fint.

Men kun lige indtil jeg beskytter mit ark. Så går makroen istå når den kommer til fletningen.

Kan man dog ikke på en eller anden måde flette celler i et beskyttet ark.

Det skal lige siges, at de celler, som skal flettes ER låst op inden regnearket beskyttes.
Avatar billede stgas Nybegynder
08. juni 2003 - 08:01 #1
Ved beskyttelsen af regnearket, forsvinder flettefunktionaliteten. Prøv derfor at tilføje følgende til makroen. Dette vil deaktivere beskyttelsen, for til sidst at aktivere den igen. Du skal sætte din egen kode ind midt i nedenstående:

ActiveSheet.Unprotect
'Her placeres den oprindelige kode
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True