Avatar billede coolstar Nybegynder
07. juni 2003 - 23:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

pass på een tabel i mysql

På en MySQL database, kan man så give een tabel et pass, så andre sider der ikke ligger på serveren, kan hente indhold fra den tabel?

Håber Musicchart får svar, da det er opfordring fra ham af...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
07. juni 2003 - 23:46 #1
af moi
Avatar billede coolstar Nybegynder
07. juni 2003 - 23:46 #2
rettelse fra musicchart til musicchart.dk
Avatar billede 4u2x Nybegynder
07. juni 2003 - 23:49 #3
du kan godt connecte til en MySQL Database fra en anden server ja, men dette KRÆVER at personen har login til mysql serveren.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
07. juni 2003 - 23:51 #4
Altså fx. Jeg har et webhotel med en MySQL datebase på. Til den har jeg user og pass.

På den er der en masse tabeller med indhold osv. Men der er en tabel, fx [news] jeg vil have at andre sites skal kunne hente indhold fra. Kan jeg evt. sætte en pass på [news], så man kan hente fra [news] og ikke fra resten af tabellerne?

forstår i?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juni 2003 - 23:51 #5
Hvilke rettigheder har du til MySql-serveren? Er det på
et almindeligt webhotel skal du ikke gøre dig forhåbninger om
det. Er det din egen - dvs. du har mysql-root adgang, så er
det nemt nok.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
07. juni 2003 - 23:55 #6
her er sådan som jeg har fundet ud af at det fungere:

det er kun hvis den er sat til KUN at acceptere lokale connections... så kan den ikke... men som regelt kan man godt... der er ikke mange som sætter det fra.. alt afhænger vel af opsætningen på serveren...
Avatar billede strato Nybegynder
07. juni 2003 - 23:55 #7
Det vil nok være mere normalt at have en side på den server du skal hente noget fra, der kalder sql'en og gemmer sig med de data du vil hente. F.eks. som når man henter rdf-feeds fra andre sites.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
07. juni 2003 - 23:57 #8
ok, men det er fordi der skal være en 3. mand der skal kunne administrere netop tabellen [news], men ikke resten af databasen.

Det er kun en MySQL database der hører med til et webhotel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2003 - 00:00 #9
Så skal du spørge dit webhotel pænt om det - men det vil være
en undtagelse i deres normale forretningsgang.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
08. juni 2003 - 00:03 #10
hmmm... ok, hvad er det de skal? oprette en ny klient på deres MySQL database?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
08. juni 2003 - 00:03 #11
eller er der en anden måde?
Avatar billede coolstar Nybegynder
08. juni 2003 - 00:07 #12
næ er det ikke 4u2x mortens lille ven :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2003 - 00:10 #13
De skal oprette en ny bruger, og give vedkommende rettigheder til
én tabel i én database. Det kan gøres - men mon de gider :)  ?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
08. juni 2003 - 00:13 #14
hmmm.... tænkte det nok... det tvivler jeg stærkt på at de sataner på hoster webhoteller gider... VI MÅ ALLE OFRE OS LIDT FOR VORES MEDMENNESKER!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
08. juni 2003 - 00:14 #15
hmmm.... tænkte det nok... det tvivler jeg stærkt på at de sataner der hoster webhoteller gider... VI MÅ ALLE OFRE OS LIDT FOR VORES MEDMENNESKER!
Avatar billede coolstar Nybegynder
08. juni 2003 - 02:00 #16
lukker...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2003 - 09:00 #17
Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Du ved nu præcis  hvad der skal
til for at få det du ønsker. Du har end ikke prøvet mit forslag med
at henvende dig til dit webhotel.

Og så¨tager du bare dine point selv.

Point er inderligt ligegyldige, og jeg er ligeglad. Jeg synes bare
din opførsel er kritisabel. Men jeg er smuttet ud af spørgsmålet.
Avatar billede coolstar Nybegynder
08. juni 2003 - 11:25 #18
erik sorry du skal self. ha dine point.