Avatar billede dellevela Nybegynder
06. juni 2003 - 21:13 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

kasser bevægelige

http://dr.swush.com/golf_2003/viewteam2.asp?u=7087233

har de lavet sådan at når man holder musen over en spiller kommer den frem med sådan en kasse hvordan laver man det i php

jeg vil give alle mine point for et svar
Avatar billede schaefner Juniormester
06. juni 2003 - 21:15 #1
Det er javascript. Højreklik og kig
Avatar billede schaefner Juniormester
06. juni 2003 - 21:15 #2
... og det kan ikke laves i PHP
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. juni 2003 - 21:15 #3
det er ikke php.. men <div> og javascript
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. juni 2003 - 21:17 #4
jamen så smider jeg da også et svar :)
Avatar billede dellevela Nybegynder
06. juni 2003 - 21:17 #5
det vil sige at det ikke kan lade sig gøre at jeg laver det i php jeg er ligeglad hvad strog det er det skal bare kunnes sættes ind i et php doument!
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. juni 2003 - 21:21 #6
alt kan sættes ind i et php dokument. men kig i javascript kategorien eller søg på "div celle" efter løsning på hvordan du laver kasserne.
Avatar billede feldt Nybegynder
06. juni 2003 - 21:22 #7
Finten med PHP er jo, at det er et scriptsprog som du kan bruge til f.eks. at generere html og javascript. Du skal "bare" lave et php script som genererer en side med det javascript, du gerne vil have. Du kan jo hapse det hele fra den side, du selv henviser til.
/feldt
Avatar billede ohmish Nybegynder
06. juni 2003 - 21:27 #8
den brugte effekt virker dog ikke i Netscape og Opera
Avatar billede schaefner Juniormester
06. juni 2003 - 21:27 #9
Højreklik -> Vis Kilde -> Ctrl+A -> Ctrl+C, så har du rent faktisk et funktionsdygtigt javascript.
Avatar billede dellevela Nybegynder
06. juni 2003 - 21:27 #10
ok men er der nogle der kan lave noget ligenede bare sådan at når man køre musen over et billede skriver den test der skal bare være en blå firkant
Avatar billede schaefner Juniormester
06. juni 2003 - 21:28 #11
http://www.phoenixv.dk/exp/klik_menu.html

Istedet for onclick skal du bare bruge onmouseover.
Avatar billede schaefner Juniormester
06. juni 2003 - 21:30 #12
<html>
<head>

<script type="text/javascript"><!--
function visMenu(navn, e) {
obj = document.getElementById("menu");
obj.innerHTML = '<a href="brugerinfo.php?nick=' + navn + '">Info om ' + navn + '</a>';
obj.style.left = 10 + ((document.all) ? event.clientX : e.clientX);
obj.style.top = 3 + ((document.all) ? event.clientY : e.clientY);
obj.style.visibility = "visible";
}

function skjulMenu(e) {
obj = document.getElementById("menu");
id = (document.all) ? event.srcElement.id : e.target.id;
if (obj.style.visibility == "visible" && id != "menu")
obj.style.visibility = "hidden";
}
//--></script>
</head>

<body onMouseOut="skjulMenu(event);">

<a href="#" onmouseover="visMenu('Chatter1', event); return false;">Chatter1</a><br><br><br>
<a href="#" onmouseover="visMenu('Chatter2', event); return false;">Chatter2</a>
<div id="menu" style="visibility: hidden; position: absolute; width: 120px; height: 30px; background-color: #FFFFCC; border: 1px solid black;"></div>

</body>
</html>
Avatar billede dellevela Nybegynder
06. juni 2003 - 21:33 #13
når man flytter musen rundt skal kassen følge med!
Avatar billede schaefner Juniormester
06. juni 2003 - 21:35 #14
hvad med at kigge på den side du selv linker til?
Avatar billede dellevela Nybegynder
07. juni 2003 - 10:04 #15
ok nå men fik ikke rigtigt noget ud af det her. nå lukker i får lidt point hver