Avatar billede traeger Nybegynder
04. juni 2003 - 12:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Installation af hardisk

Jeg har et problem, som for de fleste sikkert ikke er det mindste problem... Jeg har købt en ny harddisk, seagate 80 gb. Jeg har i forvejen en 20 gb seagate.
Går jeg ind i enhedshånteringen viser computeren både min nye og gamle harddisk, og siger at de virker korrekt. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvordan man for min nye harddisk til at virke ved at man kan få adgang til den gennem "denne computer". Jumperne er også indstillet korrekt.

NB: styrre sytem er NT
Avatar billede the_collector Novice
04. juni 2003 - 12:40 #1
Har du husket at oprette nye partioner og formatteret disken?
Avatar billede the_collector Novice
04. juni 2003 - 12:40 #2
Du skal bruge FDISK til at oprette partioner med og du formaterer den med FORMAT.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. juni 2003 - 12:40 #3
Hej

Ved du hvor store diske din bios kan acceptere ?
Følger der ikke noget installationsvejledning med Seagate diske ?
Avatar billede traeger Nybegynder
04. juni 2003 - 13:15 #4
Der fulgte ingen bruger vejledning med harddisken...
Jeg ved ikke hvordan man opretter nye partioner...
Avatar billede traeger Nybegynder
04. juni 2003 - 13:20 #5
Hvor finder jeg Fdisk og format?
Avatar billede zooldk Nybegynder
04. juni 2003 - 13:24 #6
I WindowsNT kører du blot programmet "Windisk"

Altså: i startmenuen vælges "kør" (eller "run", hvis din NT er engelsk)
I tekstfeltet skrives WINDISK - så køres programmet, hvor du kan partitionere nye diske, allokere drevbogstaver m.v.

God fornøjelse

ZoolDK
Avatar billede zooldk Nybegynder
04. juni 2003 - 13:24 #7
Gah! - ovennævnte var ment som et svar
Avatar billede mufoxe Nybegynder
04. juni 2003 - 13:38 #8
I Windows XP går du ind i START => PROGRAMS => Administrative Tools => Computer Management => Disk Management, højreklikker på den nye disk og vælger "New partition" (eller noget lignende).
Avatar billede traeger Nybegynder
04. juni 2003 - 13:41 #9
Til zooldk... er du sikker på jeg kun skal gøre som du har sagt for jeg kan ikke få det til at virke... !
Avatar billede zooldk Nybegynder
04. juni 2003 - 13:46 #10
kører programmet ? eller findes det ikke?

Jeg var nemlig lidt i tvivl, da du nævner, at du kan se disken i "enhedshåndtering" - den mener jeg nemlig ikke findes i NT.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. juni 2003 - 13:47 #11
Hvis du er tvivl om hvad du skal gøre, så prøv en af disse vejledninger fra Seagate http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html
Avatar billede traeger Nybegynder
04. juni 2003 - 13:51 #12
Jeg takker for hjælpen... jeg fandt ud af det... en lille korrektion...!
Jeg skulle in i C:/windows/system32/diskmgmt
Avatar billede zooldk Nybegynder
04. juni 2003 - 13:55 #13
Jeg kan så blot konkludere, at du kører Windoze XP .. derfor er mufoxe's svar nok det rigtige.

ZoolDK
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. juni 2003 - 14:10 #14
Han skriver han har NT;) Så mon ikke det passer?
Avatar billede zooldk Nybegynder
04. juni 2003 - 14:59 #15
JowJow ... sådeeeeeet ... ;)