Avatar billede jumpy Nybegynder
03. juni 2003 - 17:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win Me lukker i utide

Jeg har installeret Windows Meliminium. Mit problem er, at computeren genstarter i utide, når jeg arbejder i Windows. Ligeså snart jeg spiller dos baserede spil, så er der ikke noget problem. Hvad skyldes det? ( jeg har indstillet strømforsyningen, til aldrig at gå i dvale eller gå på stand by eller slukke. Jeg har også geninstalleret Windows Me, uden resultat)Et hjælpsomt svar er mindst 50 points værd, da det sparer mig for at købe en ny computer.
Avatar billede throwman Nybegynder
03. juni 2003 - 17:39 #1
Hvis jeg var dig ville jeg købe XP i stedet for, ME er det værste pis med fejl allesteder, købte det selv og har aldrig haft så mange problemer da jeg kørte med det....!!!
Avatar billede chalde Seniormester
03. juni 2003 - 18:08 #2
throwman -> Hvad med og hjælpe ham med hans problem?

jumpy -> Hvad består din comp ellers af? Ram, cpu, bundkort osv... Har du kørt windows update? ellers kør www.windowsupdate.com
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. juni 2003 - 08:08 #3
Måske man skulle flytte til et fora, der passer...
Avatar billede jumpy Nybegynder
04. juni 2003 - 11:02 #4
Hej throwman, chalde og jensendk.
Hvor er i hurtige. Dejligt.
throwman: Hvis ME virkelig er noget pis, vil jeg kraftig overveje at opgradere.

chalde: Min computer er en Familynet pc til ca. 2000,- fra Computercity. Den er opgraderet med dobbeltsidet  RAM 512Mb / 133 Mhtz, men er "født" med, 64 Mb/ 100 Mhtz. Forhandleren sagde at forskellen i Mhtz ikke havde betydning. Processoren kører med 522 Mhtz, Harddisken er på 10 Gb. Tastatur og mus er Microsoft wireless med indlæste drivere. Printer og Scanner er fra Cannon, ligeledes med indlæste drivere. derudover er der et webcam installeret med driver. Alt tilbehør er tilsluttet de 2 USB porte - lidt på skift og efter behov. Jeg forsøger at køre windows update, når jeg kommer på skudhold af min hjemmecomputer i aften

jensendk: det er en rigtig god ide at finde det rigtige Forum..men jeg var lidt i tvivl om hvad det var, og valgte altså "styresystemer". Heldigvis fandt i mig jo alligevel, selvom det så altså ikke helt hører hjemme her.
indtil videre tak for hjælpen I hører fra mig når den er forsøgt.

Jumpy
Avatar billede jumpy Nybegynder
16. juni 2003 - 10:13 #5
Tak for hjælpen. Jeg har nu forsøgt følgende:
1. At tilbageinstallere de " rigtige 64 Mb RAM"
2. at opgradere til Windows XP
3. formatere harddisken og
3. at reinstallere Windows me.
Alt sammen uden indflydelse på computeren der stadig lukker ned efter 3 minutter. Efter at have lagt mange arbejdstimer og mange ærgrelser i fortagendet, har jeg selv konkluderet at jeg sikkert har købt for billig en computer. Jeg invaseterer derfor i en ny.
Da ingen endnu har rådet mig til det, giver jeg altså mig selv de 50 points. Men tak for jeres opmærksomhed og tid.

Jumpy
Avatar billede alleykat Nybegynder
24. juni 2003 - 02:32 #6
Jumpy >> jeg er sikker på at du havde fået langt flere svar hvis du ikke havde spurgt i forummet for lomme-PC'er. Og da du ikke har fået et svar der løste noget (til trods for at du *seriøst* har prøvet) ka' du roligt lukke spørgsmålet hér og lægge et nyt i Windows-forummet.

Windows ME er ikke totalt håbløst, selvfølgelig. Xp har betemt osse sine problemer, omend det (trods alt) osse er hvad jeg foretrækker.

Og selvom der findes hardware der ikke 'kan sammen' er det MEGET sjældent at det er totalt håbløst. Spørg det rigtige sted, og du skal måske finde... =)

PS: Læg et SVAR til dig selv for at ta' pointene hjem - far bli'r IKKE sur hvis du ta'r pointene selv! :D
Avatar billede alleykat Nybegynder
24. juni 2003 - 02:35 #7
I 99% af tilfældene er det at finde den rigtige komibnation af drivere til maskinen. Det ER lidt efter devisen 'try - try again'
Avatar billede lrp Nybegynder
24. juni 2003 - 14:48 #8
Prøv engang at kigge på denne side:

http://www.geocities.com/noniaster/ps100.html

FamilyNet-computerne har et generelt problem med strømforsyningen. Min far har også sådan en computer - den genstarter dog ikke, men kan slet ikke startes op, da strømforsyningen tilsyneladende er helt død.

Jeg synes derfor, at du skal prøve at kontakte ComputerCity (jeg går ud fra, at du har købt den dér). Hvis den er under 2 år gammel, må du kunne kræve den repareret. Min far valgte dog at splitte computeren ad og sætte de brugbare dele over i en anden computer.
Avatar billede jumpy Nybegynder
07. juli 2003 - 09:34 #9
hej irp.
Du ramte hovedet på sømmet. Jeg printede infosiden vedr. familynetcomputere ud fra webstedet, og viste den til Computercity, hvorefter de skiftede strømforsyningen imens jeg ventede og uden beregning. Så nu virker den perfekt. Så sådan fik min søn sin egen computer og far fik en ny, fordi jeg nåede at købe en gamerPC fra Multimedia World i lutter frustration over Familynet Computeren. Så nu er alle glade - også pointtageren forhåbentlig - der ellers har fortjent mere end 50 point for det gode svar.

Tak for hjælpen til alle

Jumpy
Avatar billede lrp Nybegynder
07. juli 2003 - 10:13 #10
Rart at høre, at problemet blev løst. Tak for points :-)