Avatar billede rdc Nybegynder
03. juni 2003 - 00:51 Der er 10 kommentarer og
8 løsninger

Hvad synes du?

Hej allesammen

Endelig er www.neweb.lir.dk  færdig .
Hvad synes du om designet, og i det heletaget hjemmesiden?

PS: Det lille felt, hvor man kan se det rød/orange farven til højre, mellem hovedramme og menu til højre er med vilje.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. juni 2003 - 01:13 #1
Lidt uoverskuelig med det samme man kommer ind på siden. Lav en pæn velkomstside hvor du informerer om hvad men kan forvente sig.

Så har du et par links i menuen bl.a. stats hvor der strak popper orange linjer op, som er umulige at læse. Kan godt følge dig i at de passer i farven til resten, men så er alt også sagt, man kan ikke læse det orange.

I Reklamer i højre side er et rødt kryds du mangler at oploade det billede som skal linke vider.
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2003 - 01:15 #2
1. Fjern banner !

2. Jeg smutter i seng.. Skriver vider i morgen
Avatar billede exp Juniormester
03. juni 2003 - 07:30 #3
Jeg kan ikke se hele main-framen... mon ikke det har noget med dette at gøre:

<frame name="hovedramme" scrolling=no src="forside.php">

1024x768

skrive når det er rettet til, så kigger jeg på siden igen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juni 2003 - 07:34 #4
(1) Synes den orange farve virker lidt for kræftig i forhold til den blå farve, synes du skal prøve at finde en orange der ikke er helt så kraftig. Brug evt: www.colorschemer.com/online/

(2) Banneret i venstre side forvirre mig meget og det giver en uligevæg fordeling. Synes du skal fjerne det.

(3) I din velkommen til ... synes jeg du skal skrive lidt om siden indhold. Jeg har meget svært ved at finde ud af hvilket formål denne side har.

(4) Ellers er siden meget enkel, overskuelig og let anvendelig
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 13:57 #5
1) Det fremgår ikke tydeligt hvad siden skal bruges til...

2) Den er sikkert optimeret til 1024x768, og jeg kører med 1600x1200 der burden også kunne ses uden bøvl, men nej. Det ser ikke godt ud.

3) Prøv at vælge en mindre aggressiv orange farve, måske en mere støvet en. Det er ikke godt at bruge to farver der er hinandens modsætninger som en del af designet. Jo hvis det er til at vise at der er noget her der skal lægges mærke til, ellers ikke. Evt. hvis du vil beholde den orange, vælg da en mere lys og støvet blå.

4) Ellers er det nemt at navigere rundt på siden.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 13:59 #6
hov lige en ting mere...

5) Dit baggrundsbillede beynder at gentage sig selv i min skærmopløsning. Kan nemt ændres vha. css.

Klø bare på du :o)
Avatar billede exp Juniormester
03. juni 2003 - 14:00 #7
alundsgaard >>
Den er ikke optimeret til 1024x768 - se min kommentar 03/06-2003 07:30:18
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 14:07 #8
nå oki... det lignede det bare...
Avatar billede exp Juniormester
03. juni 2003 - 14:14 #9
:-)
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2003 - 14:45 #10
1. Fjern banner i venstre side.

2. Dine menu links skal fremhæves mere.. Måske med en anden mouse over.

3. Højre sider ser alt for meget rodet ud, med alle de tabeller.. Du kan måske fjerne den blå BG bag tabellerne.

4. Fjern den frame som er i hjøre side.

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede smooth Nybegynder
03. juni 2003 - 14:49 #11
Så har du også lave en giga fejl ved den fame som er i midten. Du har sat Scroll til no.. Det vil sige at der kommer ikke en scroll når informationen fylder mere en hvad man kan se.. Lidt dumt
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. juni 2003 - 21:52 #12
Lidt for meget shock-effekt. Den babyblå passer ikke sammen med den orange.

Den grå farve du har sat på dine links ved mouse over passer ikke særlig godt sammen med dit øvrige farvevalg

Duer ikke rigtig at du har både vertikal og horisontal scroll på din side. Er pokkers irriterede at læse en tekst, hvor man hh bliver nødt til at scolle både den ene og den anden vej for at læse hvad der står på siden.

Vælger man ex Sitetour er det ikke muligt hurtigt at overskue hvad der er links og hvad der er almindelig tekst. Mange brugere er ikke interesserede i at læse en lang tekst, men ønsker hurtigt at skimme siden, og så på den måde finde links der ser interesserede ud.

Jeg savner en eller anden kort intro på din side. Det er ikke ved et hurtigt øjekast muligt at se hvad man kan forvente at finde på din side.

Du skriver man får adgang til en masse features hvis man opretter en bruger på din side. Men hvad er det for nogen features ? Savner en kort beskrivelse (læs lokkemad :)) - enten et eller andet der gør mig nysgerrig, eller giver adgang til X så jeg får lyst til at oprette en bruger.

Øhhmm "Ugens bruger" hvad er det for noget ?? Er det muligt for "medlemmer" at stemme på andre brugere, eller bliver man ugens bruger hvis man har tjent flest p ?? Og hvad kan de p bruges til ?

....ejj jeg lydder ret negativ - håber ikke det tager modet fra dig - sry
Avatar billede martinus197329 Nybegynder
23. juni 2003 - 11:27 #13
Banneret ude til venstre sidder hele tiden i min øjenkrog og er forstyrrende.
Jeg ville lade det være hvidt med en lille banner allerhøjst. Det fremhæver selve indholdet på DIn side meget mere.
Menuen ude til venstre er fed.
Avatar billede smooth Nybegynder
23. juni 2003 - 11:44 #14
Glemte at lave mine indlæg som svar
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 11:52 #15
Jeg syntes at man lige pludselig nu skal scrolle sidevers på indholdssiden, og det er absolut ikke ønskværdigt.
Avatar billede ohrt Nybegynder
23. juni 2003 - 12:07 #16
BANG!
Alt for meget på én gang. Specielt hvis man ikke lige kører maksimeret vindue. Dine frames bliver simpelthen mast sammen. Tip: Design til 600px i bredden - så kan selv en Commodore 64 være med, og vi andre kan nyde den gode plads. Og får du først startet med banners, har du skræmt alle brugere væk. Reklamer kan være et nødvendigt onde, men de bliver først accepteret, hvis sitet indeholder noget vanvittigt interessant, som f.eks. Eksperten. Hvis Eksperten havde startet op med samme mængde reklamer som de har nu, ville det være et dødfødt projekt. Mangler du et skræmmeeksempel, så se Jubii - de har godt og grundigt fået smadret dét site, der engang var DK's bedste. Det ny design har hjulpet en anelse, men reklamerne er stadig for prominente.
Der er tre ting, der kan gøre dit site populært, og det er Indhold, Indhold og Indhold. Jeg synes, at du prøver at gøre alt for meget på én gang, og at du ikke når nok i dybden med noget af det. Det er du ikke ene om; det gjorde jeg da også første gang. Men med tiden skal du fokusere; stille skarpt på netop dét, som gør dit site unikt, og så blive ved og ved.
De 9 bullets på forsiden bør være links. Men fjern "Diverse Ting". Det er netop et godt eksempel på, at du ikke har fokus på, hvad du vil med sitet.
"Husk at læse nyhederne", skriver du. De skal bare på forsiden, så husker man det. I kort form, med dybdegående info bag et link.
Frames er ikke min livret, men OK, jeg kan godt forstå dem, der bruger dem. Tabellen i den midsterste frame skal du sætte til 100% i stedet for 559 px. Så kryber den automatisk sammen, hvis framen pga. lav opløsning bliver for smal og så undgår du det værste af alt: Vandret scrolling.
Så mangler du en ordentlig titel på siden. "NeWeB.lir.dk" er ikke den mest beskrivende titel, hverken til Favorites/Bookmarks eller søgemaskiner. Skrifttype/-størrelse er fin, men undlad den brede skydning mellem bogstaverne i overskrifterne; det bliver det altså ikke mere læsevenligt af, og den grafiske effekt, du får ud af det, er til at overse.

Klø på.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 15:26 #17
Lukketid. Siden må da vist være færdig nu.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. september 2003 - 00:02 #18
Takker for point:)