Avatar billede tpf Nybegynder
30. maj 2003 - 00:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hardware firewal/router bliver konstant smidt af nettet

jeg har to maskiner og en netværksprinter forbundet sammen i et lille netværk. min ZyWALL har indbygget en 4 ports router som jeg gennem lang tid har brugt og det har fungeret fint. Uden nogen har rodet med konfigureringen er der sket det at mine pc har svært ved at komme på internettet de kan fint se og dele og deles om filer. men kan ikke komme på nettet. Jeg kan så ændre nætværkskonfigurationen på en af maskinerne og skifte tilbage til udgangskonfigurationen så køre det lidt igen det jeg gør er at gå fra fast IP til dynamisk i nætværkskonf. vinduet for at gå tilbage til fast, herpå er jeg nød til at skrive ip subnet osv. en gang til.
hvis jeg kører uden om min router/firewall er der ingen problemer. jeg har prøvet at skifte min router ud med en D-link firewall / router det giver samme problemer.
Det der undre mig er at det virker lidt 5-10 minutter for at dø totalt.

Jeg har/bruger

XP PRO på begge maskiner
PRint sir printer server
tdc adsl.

mvh

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 12:44 #1
Prøv at ringe til TDC og så dem til at teste din linje. Og så vil de nok reset den også.
Avatar billede tpf Nybegynder
31. maj 2003 - 07:44 #2
Jeg ringede til tdc. Det viste sig at jeg havde sat min router "forkert op" Jeg har fast IP og havde derfor konfigureret min router sådan, men hos tdc køre faste ip adresser gennem deres DHCP server, og med min router konfigureret med fast ip så bliver der konflikt (det er det i hvertfald begyndt med). Jeg skulle derfor ændre konfigureringen sådan at routeren får tildelt IP. Det er nu ikke helt logisk i mine øjne men det var hvad support sagde, og nu er der ingen problemer med at være online. Jeg må så se om det har indvirkning på andet.

mvh

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2003 - 10:25 #3
Du skal ikke ændre på din routers opsætning selvom du får fast IP! TDC's server skal nok sende den "rigtigt" IP ud til dig
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2003 - 10:27 #4
ups. Fik ikke helt læst det sidste :-)
Jeg tror ikke du får nogen problemer, når du har sat det op på den måde. Jeg kører med samme opsætning og jeg har ingen problemer (har også fast IP)
Avatar billede tpf Nybegynder
09. juni 2003 - 17:36 #5
JEg lukker dette spørgsmål og TDC hotline modtager ikke point så.......

Tak for dine kommentar.

Thomas