Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 19:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

3D grafik/animation i flash

Hey Flash eksperter

Hvilke programmer findes der til at lave 3D grafik/animationer i flash?

Jeg kender godt "Swift 3D" - men finder brugervenligheden meget ring... findes der andre programmer?

Hilsen
/Bjarke
Avatar billede onkelmor Nybegynder
27. maj 2003 - 19:12 #1
Swish3D.. Det samarbejder meget godt med Flash
Avatar billede mat Nybegynder
27. maj 2003 - 19:19 #2
discreet har lavet et produkt der hedder plasma:

http://www.discreet.com/products/plasma/

Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt at det er udemærket.

Jeg har prøvet Swift men modelleringsmulighederne er simpelthen for ringe, men som renderer plugin til 3D studio max er det faktisk meget godt.

mvh mat
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 19:27 #3
kan man importere fra 3dsmax direkte ind i flash ? huh... det vidste jeg sq ikke... hvordan fungerer det?
Avatar billede mat Nybegynder
27. maj 2003 - 19:33 #4
Det kan man heller ikke, men swift kommer også som en plugin til renderingen i max - så får du en swf ud istedet for f.eks en avi.
Avatar billede lyhg Nybegynder
27. maj 2003 - 19:57 #5
du kan også bruge vectra 3d og jeg vil også råde dig til at bruge plasma. det er et kanon program. og så er der forskellige små programmer der feks kan indrette huse i 3d eller bygge huse. men hvis du selv vil bestemme det hele er plasma og 3dsmax noget for dig. swish3d har jeg aldrig hørt om :-(
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 19:59 #6
ok mat... jeg tror jeg vil kigge nærmere på plasma... lyder som et meget godt program (nu er det jo også discreet) - jeg så også lige de samples der er lavet med det... meget flot!
Avatar billede mat Nybegynder
27. maj 2003 - 20:01 #7
jeg smider også lige et svar så  :)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 20:08 #8
;O)