Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:48 Der er 8 kommentarer

Database i uventet tilstand

Kære Eksperter.
Når jeg forsøger at åbne min databse får jeg meldingen: Databasen er i uventet tilstand. Microsoft Access kan ikke åbne den.

I teksten (der er meget lang) står videre, at databasen er konverteret fra en tidligere vedsion af Microsoft Access ved hjælp af metoden DAO CompactDatabase i stedet for kommandoen Konverter database i menuen Funktioner...

Det ubehagelige er, at jeg ikke har konverteret noget som helst???

Hvad er der mon sket her??

Hjælp!!
Avatar billede keldo Nybegynder
26. maj 2003 - 12:49 #1
Ligger databasen på en anden computer?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
26. maj 2003 - 12:59 #2
Har du ikke kørt din access ind igen, så laver den en ny mdw fil der styrer bruger retihedderne.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
26. maj 2003 - 13:00 #3
Den kan også lave det hvis du har installeret Winfinans eller VB 6.
Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
26. maj 2003 - 13:03 #4
Ja.

Databasen ligger på en fælles server.

Herfra kopieres den til en PC, hvor der arbejdes med den. Når man er færdig sendes databasen retur til serveren. Denne komplicerede måde skyldes dels sikkerhedshensyn (patientdata)og dels at nettet er så langsomt, at man ikke kan arbejde på databasen liggende fast på serveren.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
26. maj 2003 - 13:03 #5
Eller andre mdb, mde filer med english access som opstart. Det der sker at der købes en access fil, som er en exe fil.
Avatar billede juks Novice
26. maj 2003 - 13:08 #6
kan du kopiere den vha. copy/paste fra serveren ??
jeg er har været ude for noget ligenden hvor de kørte på frontend på serveren det løste vi ved at ligge frontenden lokalt
Avatar billede hekla Nybegynder
26. maj 2003 - 13:37 #7
Det kan skyldes at du har flere versioner af Access installeret. Prøv at åbne Access først og derefter åbne databasen. Hvis det er det, som er problemet, skal du specificere, hvilken Access, du vil åbne databasen med, i din genvej, f.eks:
"C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Access Runtime\Office10\MSACCESS.EXE" /Runtime "C:\databaser\mindb.mdb"
Avatar billede hekla Nybegynder
24. august 2003 - 14:59 #8
jpalleandersen>> Skal vi ikke have lukket spørgsmålet?