Avatar billede fepe Nybegynder
28. november 2000 - 15:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Idéer!

Er der nogen, som har en ide til et Delphi program jeg kan lave. Jeg er løbet tør for idéer, så det ville hjælpe hvis I gad at komme med nogen. Jeg har programmeret i Delphi i 4 måneder nu. Alt kan bruges.
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 15:38 #1
Jada :)
Et æggeur der kan ligge i taskbaren ved siden af uret - mangler jeg altid ...
Bare sådan en \"Popup om 10-minutter dims\"
Avatar billede borrisholt Novice
28. november 2000 - 15:42 #2
Jeg kunne godt bruge et program der kan søge efter filer i et netvært, altså på tværs af alle shared directories. Også gav svaret i en listbox ...

Jeg forestiller mig noget med du laver dig en liste ver alle sharede directories og så søger den i gennem 5 ad gangen ....

Hvis du skal bruge noget hjælp så på min hjemmeside http://borrisholt.com ligger der en algoritme der kan vise dig hvilke directories der er shared i et netvære. Der ligger også en algoritme der kan søge et biblotek i gennem og give svaret i en listbox ....

Det er ville være din opgave er at sætte det hele sammen.

Jens B
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 15:45 #3
Og der skal så stå en lille besked i popup\'en som man tastede da man satte æggeuret \"Du skulle ringe til Tine igen om 5 minutter - remember?\".
Evt. Skal den kunne klare mere end en timer...
Avatar billede borrisholt Novice
28. november 2000 - 15:47 #4
Time ? Ser hun godt ud ?

Jens B
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 16:50 #5
borrisholt:
Tror nok at du har set hende, til een af Ruths fester :)

Anders B
Avatar billede lsn1 Nybegynder
28. november 2000 - 16:53 #6
Jeg har en idé:
Lav en grafisk brugerflade til Windows. Der er MASSER af mennesker der vil købe sådan en. Den eneste grund til, at der ikke er særlig mange der gidder at lave sådan en er, at det tager for lang tid, og så er detr skide svært. Jeg synes at det er lidt kedeligt, at jeg ikke rigtig har nogle at konkurrerer med, udover Microsoft, som jo stadig laver dårlige brugerflader.

Avatar billede borrisholt Novice
28. november 2000 - 16:55 #7
Mojn Anders !

LongTime no see !

Jens B

Avatar billede snowball Novice
28. november 2000 - 16:57 #8
Nu vi snakker netværk, så kunne jeg godt tænke mig at se et program som scanner LAN\'et for FTP servere på f.eks. port 21 ! En udvidelse kunne være at finde ud af om FTP serveren tillader anonyme brugere !

Snowball
Avatar billede delphidaner Nybegynder
29. november 2000 - 07:55 #9
Fepe >> Jeg synes du skal prøve at snuse til forskellige brancher i DK og se, om der er nogen, der mangler en databaseløsning. Jeg hører tit folk, der efterlyser dette.

Lsn >> Er du sikker på át der er masser af mennesker, der vil købe sådan en? Det har jeg aldrig hørt noget om. Hvor mange har du egentlig fået solgt (hvis det er en forretningshemmelighed, så bare sig lidt, nogle eller mange).

Den der med dårlig brugerflade har jeg heller aldrig hørt. Folk, der brokker sig over Windows, brokker sig altid over systemet, ikke brugerfladen som sådan, som faktisk er ganske OK (især Win98/ME/2000).

Til sidst: Synes du det er kedeligt \"kun\" at have Microsoft som konkurrent? Jeg er imponeret. Så varer det ikke længe, før du har lavet et styresystem, som er mere brugervenlig en Windows, mere stabilt en Unix og mere hardcore en Linux, som udkonkurrerer alle andre systemer?

Hvis du vil, kan jeg godt sende nogle materialer jeg har liggende om forskellige ting, som f.eks. DMA, udvidet hukommelse, musedriver, osv.
Avatar billede lsn1 Nybegynder
29. november 2000 - 10:59 #10
Jeg synes nu, at Windows er for dårlig. Især brugerfladen. Man skal altid klikke flere gange, bare for at komme ind i det, man gerne vil in i.
Windows stiller for mange spørgsmål, og så er det for langsomt.

Bare glem alt om at lave en grafisk brugerflade til Windows. Jeg glemte nemlig lige at sige, at det er et program, som man skal have flere mennesker til at arbejde på.
Jeg har fået en hel del programmører til at arbejde på LSN System, så det skal nok blive en god brugerflade. LSN System kan nu bedst nydes, hvis man har en fast opkobling til Internettet, da der er masser af internet-værktøjer i LSN System.

LSN
Avatar billede beaviz Nybegynder
29. november 2000 - 11:06 #11
LSN: Lyder interessant, bliver det proprietært? Hvor langt er de/i kommet?

BTW: Nogen der husker Directory Opus Magellan fra Amigaen (Nej, IKKE de gamle dopus\'er) - Magellan, se DET var en sej shell!
Avatar billede lsn1 Nybegynder
29. november 2000 - 11:58 #12
Det ved jeg ikke.
Nogen har lavet FTP-klienter, andre har lavet email-service, og så  er der nogen der har lavet al forarbejdet med LSN Sound Mixer, som kan skrue op  og ned for lydstyrken. Den har vi været 2 om at lave.

Jeg har modtaget i hvert fald mere end 10 programmer, som der har lavet. De blive sendt via email, eller også bliver de uploadet på en hjemmeside, så jeg selv kan hente dem. Derefter bliver hjemmesiderne lukket, da der ikke er andre der må få programmerne.

LSN
Avatar billede beaviz Nybegynder
29. november 2000 - 12:13 #13
lsn: dvs at det er noget i vil tjene penge på? Og ikke dele ud af?
Avatar billede delphidaner Nybegynder
29. november 2000 - 15:06 #14
LSN >> Apropos det med Windows. Jeg mener det stik modsatte! I Windows kan du gøre rigtige mange ting må få museklik eller genvejstaster (prøv at sammenlign med DOS). Jeg foretrækker også at den stiller spørgsmål, da jeg vil vide hvad det er Windows har gang i, så den ikke roder med alt muligt mærkeligt.
Avatar billede lsn1 Nybegynder
30. november 2000 - 12:02 #15
Jeps. Det er noget vi vil tjene penge på. Dog er det ikke nogle fast-ansatte programmører, så de får deres løn, og mig deer tjener pengene, men meget tyder på, at LSN System bliver ret dyrt, da skattevæsnet er sådan nogle åndsvage idioter, som tager folks penge. De ska´ sq FANDME ha´ nogle tæsk ska´ de!!!

LSN
Avatar billede lsn1 Nybegynder
30. november 2000 - 12:03 #16
Det sq ligefør, jeg holder med George Bush...
Avatar billede lsn1 Nybegynder
30. november 2000 - 12:05 #17
Men nu kommer vi jo ud i noget helt andet, end det
emnet var.

Jo ser du, hvad med at lave en ny DOS-shell?
Du skal godt nok bruge Turbo Pascal 7.0, men den kan hentes gratis på nettet.

Men koden kan du jo skrive i Delphi, hvor man har lidt mere overblik over kildekoden.

LSN
Avatar billede lsn1 Nybegynder
30. november 2000 - 12:08 #18
Jeg har en ide´:
Formater din haddisk.

Start op med en boot-diskette til DOS.

Kopier DOS over på din harddisk.

Kopier Turbo Pascal over på din harddisk.

Lav en shell til DOS.

LSN
Avatar billede delphidaner Nybegynder
30. november 2000 - 13:33 #19
LSN >> Jeg tror det var meningen at det skulle laves i Delphi 4, og ikke Turbo Pascal.