Avatar billede code_freak Nybegynder
22. maj 2003 - 08:53 Der er 1 løsning

/usr/ports/ findes ikke

Jeg havde så meget forkert opsat på min FreeBSD, så jeg gen installerede den... men nu findes min ports mappe ikke mere, hvordan laver man den?

havde ikke flere points :(
Avatar billede signout Nybegynder
22. maj 2003 - 09:46 #1
Kør /stand/sysinstall
Configure -> Distributions -> ports

du kan holde dem opdateret ved at:

Lave /etv/cvsupfile med følgende indhold:
*default host=mirror03.inet.tele.dk
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs
*default tag=.
*default delete use-rel-suffix

ports-all

Opdater sourcen ved at køre cvsup -g /etc/cvsupfile

hvis du ikke har cvsup kan du installere den ved at skrive pkg_add -r cvsup-without-gui

og til sidst kan du bruge portupgrade fra /usr/ports/sysutils/portupgrade til at holde de installerede ports up-to-date når du har opdateret ports-træet