Avatar billede chrillere Nybegynder
14. maj 2003 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Roskilde Festival spørgsmål...

Jeg skal med vennerne til roskilde festival og vi er så småt begyndt at planlægge det, men efter at have læst på deres hjemmeside syntes jeg stadigvæk at jeg mangler nogle små-informationer som:
- Hvilken station skal man af på i Roskilde  hvis man kommer med tog?
- Hvordan med plads? Er det først til mølle, eller er der afregnet f.eks. 2kvm pro person?
- Er der en speciel bus fra de pågældende station til festivalen?

Sådanne spørgsmål mangler jeg stadig svar på?
Og hvis der er nogle er jer derude som har været på Roskilde Festival før og har gjort jer ngole erfaringer som i mener er værd at dele; så gør det dog!

Jeg lader spørgsmålet stå åbnet i et stykke tid i tilfælde af at jeg har nogle flere spørgsmål!
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2003 - 20:43 #1
Du skal af på Roskilde Station ;) den anden station åbner først torsdag!

Det er først til mølle, og de første er der mandag :)

ja der er speciel bus til festivalpladsen, gå over mod sygehuset der holder de, men der er også skilte.

Venlig hilsen

Ken
tidl. Roskilde beboer
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2003 - 20:50 #2
men oplysningerne er faktisk på deres side ;) http://www.roskildefestival.dk/object.php?obj=67000c&GSID=1199736
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. maj 2003 - 20:50 #3
Hejsan ;0)

Når du skal slå telt op, lad være med at gøre det lige op ad gangstier og veje.
Der bliver teltene brugt som toiletter og fulde svenskere falder altid i bardunerne....
Tror ikke du behøver at være så bekymret om hvor du skal stå af og hvorhen du skal gå.....bare følg strømmen min ven :0)
Og hav så en fed festival
Nå ja de der bæltepunge, man har om maven er en rigtig dårlig ide, når man er midt i crowden til en heftig konsert med fx DAVE GAHAN....kæft hvor er jeg ærgelig over ikke at opleve ham...:(
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. maj 2003 - 23:53 #4
kenp>> Mandag ?!?!! så er du da sikker på at få en skod plads!
Sidste år kom jeg/vi lørdag formiddag :-)
Men i år er der først åben fra kl 8 om søndagen.
Hvis I er mange og i gerne vil ligge ved siden af hinnanden skal i være der om søndagen!
Avatar billede Beach Mester
15. maj 2003 - 08:15 #5
Råd fra en gammel medarbejder fra Roskilde.
Tag en lang stang med, evt. delt i 2 så i kan sætte den sammen med 1000 streps når i lander. Sæt et eller andet flag i enden. Kan bruges til 2 rigtig gode formål. 1/ Står i midt foran orange og en skal pisse, så er det stort set umuligt at finde de andre igen hvis man ikke har et flag at gå efter. 2/ Sæt det i jorden ved jeres telte. Gør det nemt at finde sit telt i en kæmpe brændert kl. 03 om natten *S*

Bæltetaske: Er nem at holde øje med, der er ingen der kan komme i den ubemærket, det er nemt at holde styr på mønterne. Hvorfor andersenph ikke kan li den er mig en gåde!

Kom i god tid hvis i vil have flere tælte op i nærheden af hinanden. Har i kun 1-2 telte så kan i trække den en dags tid.

Find en plads så tæt på en af indgangene som muligt. Gerne så man kan se lokumerne, men mindst 30-40 meter fra dem. Så er det hurtigt at komme ind og ud fra festivalen hvis man lige skal.... De 30-40 meter er pga. stanken fra ca. onsdag eftermiddag og frem:-)

Find ikke en plads op af hovedgaerne, der vil gå ged i jeres barduner med garanti. Bigaderne plejer ikke at være noget problem hvis man gør bardunerne så korte som muligt. Sæt evt. nogle plastposer eller lig. fast til de barduner hvor folk færdes. Så kan de også se dem når de har fået et par stykker for meget.

Sæt jeres telte akurat så tæt på naboerne så det er muligt at komme forbi uden at bruge jeres overtelt som måtte, men ikke så langt væk at der kan stå endnu et telt.

Tag en hængelås med til at låse teltet af med. Hvis der bliver indbrud så er der mulighed for erstatning fra jeres forsikring hvis der er synligt tegn gæster. Kan man bare lyne op tja.. Så glem alt om at hente noget der:-(

Hvis i har "dyre" ting med (musik, kamera mm.) så lad være med at skilte for meget med det i nærheden af jeres telt. Værdier der lugter af hurtige penge vil blive stjålet hvis de ser sit snit til det. Her er det en rigtig god ide hurtigt at gøre sig gode venner med de nærmeste naboer.

Vil i helt op til scenerene og se noget, så gå helt ud i scenekanten. Der vil der være spec. indgange til et aflukke som der kun bliver lukket x antal mennesker ind i. Så kan man i så nyde en fed koncert uden at blive most. Men kom i rigtig god til hvis det er nogle af hovednavnene.

Hvad er der mere at sige.... Jo, tag både tøj med til smatten og den høje sol. Der er ikke noget værere end at mangle noget der.

Egentlig kunne jeg jo blive ved, men det ville være nemmere hvis du har nogle ???

Kan i have en rigtig fed oplevelse. Vi ses der ude:-)

//Beach
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. maj 2003 - 08:27 #6
Enig Beach
"Sæt jeres telte akurat så tæt på naboerne så det er muligt at komme forbi uden at bruge jeres overtelt som måtte, men ikke så langt væk at der kan stå endnu et telt"
Dette er et meget vigtigt punkt! I addition til det skal i også købe en eller flere pavilioner (kan bruges som sejl når det blæser) til at sætte midt i jeres lejer hvis i ønsker et fælles midtpunkt. Det er smart fordi 1. Når det regner kan i være sammen i stedet for i hver jeres telt. 2. I undgår at andre læger et telt midt i jeres lejer.
Og HUSK gaffatape!

Nogle af mine sjoveste oplevelser på Roskilde har været et kæmpe mod vind og vejr for at holde en pavillon til jorden med den ene hånden - imens jeg skyller øl ned med den anden :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. maj 2003 - 08:29 #7
Hej igen
Jamen så må jeg jo hellere løse den gåde ;0)
Bæltepunge fås for det meste med snaplås, og et enkelt klik, så er den væk. Jeg taler desværre af erfaring.
Mistede min med hele lortet i på grøn scene til Kula shaker for nogle år siden.....
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. maj 2003 - 08:32 #8
Og en anden ting: Det er oftest de første par dage som er sjoveest fordi man ikke har noget program man skal nå, men bare kan vælte rundt og glemme alt om tiden; og andre faste rammer som man er indelåst i i sin hverdag. Og så den dag man tar' hjem. Jeg har meget svært ved at beskrive den følelse som rammer en når man står og skuer over pladsen på vej hjem - det er en følelse jeg aldrig har følt i andre situationer.
Avatar billede Beach Mester
15. maj 2003 - 11:09 #9
---> Alle
Det er ikke noget som Roskilde, det rykker for både livet og det der kan gå galt (og den sidste mener jeg ikke humoristisk).
--->andersenph
Måske en smugle uforsigtighed. Jeps, det er surt at miste sine ting. Men en smugle omtanke mht. nævnte snaplås så er problemet løst---> En bæltepung bør i bunker af mennesker bæres --under-- det yderste tøj så der ikke er nogle der kan komme til lynlåse, snaplåse mm.
Troede egentlig at det var det som man skulle *S*

//Beach
Avatar billede malouie Nybegynder
16. maj 2003 - 12:44 #10
.oO( Mener bare at betale for festivalen er en dum idé. Snup et job istedet )
Avatar billede Beach Mester
23. juni 2003 - 17:20 #11
Nu er det jo ikke alle der kan få et job på Roksilde, og det er heller ikke muligt at alle jobber der. Hvem i hulen skulle så betale gildet:-)

Bor man i Roskilde, og/eller har en god forbindelse til en forening eller = jeps, så er det ikke umuligt at få et job der ude. Men stadig mener jeg det som hovedformål skal holdes lokalt, da foreningslivet i Roskilde absolut ikke ville være det samme uden Festivalen!

Håber i får en fed oplavelse. Jeg vil selv aldrig nogen sinde gå glip af det (desværre borstet fra lige i år som den første i 14 år) men måtte vælge imellem job eller festival.
Kigger måske ud søndag:-)

//Beach