Avatar billede preben.nielsen Nybegynder
12. maj 2003 - 18:02 Der er 1 kommentar

Åbne porte i LINKSYS

Jeg har en Linksys Router og så kan jeg f.eks ikke bruge MSN Messenger til at overføre filer med, det er jo nok nogle porte der skal åbnes for, men jeg ved ikke hvilke og er der andre steder der er behov for at åbne
med venlig hilsen Preben
Avatar billede bassedk Nybegynder
21. maj 2003 - 10:09 #1
Hey

Chek this out :

Hvis MSN Messenger ikke kan oprette en direkte forbindelse til internettet fra computere eller netværk, som er bag firewalls eller NAT-enheder, vil programmet forsøge at oprette forbindelse ved hjælp af de samme forbindelsesindstillinger, som din standardinternetbrowser bruger. Hvis MSN Messenger opretter forbindelse på denne måde, er programmets funktioner begrænset til at sende onlinemeddelelser og få vist, hvilke kontaktpersoner der er online.

Proxy-serverne kan konfigureres, så netværket eller computeren kan oprette direkte forbindelse til MSN Messenger-serverne og få optimal ydeevne og adgang til samtlige funktioner, herunder overføre filer ved hjælp af MSN Messenger.

Til onlinemeddelelser

Angive udgående TCP-forbindelser til port 1863 på dine proxy-servere.
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner i hovedvinduet i Messenger, og klik derefter på fanen Forbindelse.
Bemærk de oplysninger, der er krævet under denne fane.
Giv alle netværksbrugere de oplysninger og anvisninger, de skal bruge for at konfigurere fanen Forbindelse i MSN Messenger korrekt.
Sørg for, at det interne LAN har adgang til DNS-serverne (Domain Name System), så det kan behandle navnene på eksterne værter som f.eks. messenger.msn.dk.
Til filoverførsel

Åbn så mange TCP-porte som muligt mellem 6891 og 6900.
Konfigurer TCP-portene, så soklerne i porten er åbne i længere perioder.
Bemærk!

Hvis du bruger en NAT-enhed (Network Address Translator), kan du ikke overføre filer, medmindre du har en UPnP NAT (Universal Plug and Play NAT). Hvis du ikke ved, hvilken type NAT-enhed du har, kan du få disse oplysninger af computerproducenten eller NAT-leverandøren.

Den router du har SKULLE meget køre med UPnP NAT i, så ber kom i gang med at åbne de porte der er beskrevet her