Avatar billede ioni Nybegynder
12. maj 2003 - 11:09 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Valg e-shop system - køb eller lav selv?

Hej alle,
Jeg skal bruge en e-shop og overvejer derfor om jeg skal lave den selv eller købe ydelsen ud i byen (hostet standard løsning). Er der nogen der kan anbefale en udbyder af en e-shop løsning. Evt. anbefale et e-shop system under Open Source

Det er et krav til løsningen at brugeren skal kunne oprette en profil/bruger konto.
Avatar billede tt-dk Nybegynder
12. maj 2003 - 11:16 #1
hvis du er en god programmør og selv finde ud af at lave et shopsystem, så er den billigste måde jo at lave det selv...

men hvis du ikke er den helt store programmør selv, ja så vil en shopløsning ude i byen nok gavne mere...

Jeg kan stærkt anbefale WEBSolutions, hvis du vælger at investere i en shop-løsning de er både kvalitetsbevidste samt billige ;-) send evt. mail til websolutions@websolutions.dk og forhør dig af...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 11:17 #2
Du kan hente en gratis løsning her: http://www.oscommerce.com/shops/live

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 11:19 #3
Hvorfor betale i dyre domme for at opfinde den dybe tallerken igen og igen?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 11:21 #4
Den billigste betalingsløsning på internettet: http://pay.freeway.dk/priser.asp

/per
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2003 - 11:24 #5
http://www.oscommerce.com/ - har et system der sagtens kan anbefales at bruge! Dog er der den ulempe ved et sådant system at du ikke kan få meget specielle ønsker igennem som du kunne ved at købe den af et firma/en freelancer, og så får du en meget standard-opsætning så det kan du heller ikke selv bestemme

Jeg kender ikke dine programmeringskundskaber, men er de ikke rimelig gode på forhånd er det et lidt stort projekt at gå i gang med, så det skal du måske overveje på forhånd. Hvis du gerne vil have meget kontrol over opsætning og indhold kan det være du kan finde en løsning sammen med mig da jeg arbejder som freelancer.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 11:25 #6
Jeg har kigget på websolutions.dk referencer, og det er virkelig
syndt for kunderne. For det minder ikke ret meget om kvalitet.

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 11:26 #7
Her er lidt betalingssystemoplysninger

http://www.dibs.dk
Avatar billede tt-dk Nybegynder
12. maj 2003 - 11:28 #8
det er simpelthen lykkedes dig at analysere om et firma er godt eller dårligt på under 10 minutter uden egentlig at kende det....det må jeg sige, det er sgu godt gået :)
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2003 - 11:37 #9
tt-dk >> uden jeg vil sige min mening(!) syntes jeg da at hoejrup har fat i det rigtige... at bruge 10 minutter på at analysere et firmas kunnen er LAAANG tid - specielt når konklusionen er den der kommer.

Man skulle da gerne kunne fange sine potentielle kunder i løbet af ganske få sekunder - og ikke give dem et dårligt indtryk og skræmme dem væk! Det er sket i hoejrups tilfælde, og så syntes jeg da det ville være en rigtig god idé at tage det til efterretnin...
Avatar billede tt-dk Nybegynder
12. maj 2003 - 11:47 #10
nu er det jo bare sådan efter min mening, at når man skal have en hjemmeside så er det ligesom at skulle ud og købe et nyt køkken....man skal se sig for inden man køber...

Ét er at give kunden et godt første håndsindtryk, hvilket jo er vigtigt.

To er så, at kundens behov bliver opfyldt 110%, og derfor ved du (keysersoze) eller hoejrup ikke noget om kundens behov er blevet opfyldt. Derfor har han ingen argumenter for, at kunne berette om at det virkeligt er syndt for kunden at vælge websolutions eller for den sags skyld keysersoze...
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2003 - 11:57 #11
tt-dk >> tag det ikke som noget personligt - kun min mening... Men førstegangsindtrykket som du selv siger er vigtigt er jo åbenbart ikke godt nok - i hvert fald ifølge hoejrup.

Selvfølgelig er det vigtigt at kundens behov opfyldes - men for at de kan opfyldes skal man jo have fat i kunden først, og det får man sjældent når førstegangsindtrykket (åbenbart) ikke er så godt.

Anyway! Det var slet ikke det dette spm. skulle handle om - det var om rådgivning af e-shop løsning til ioni, og der har jeg givet min mening _=
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 12:06 #12
Det handler ikke om et valg mellem to firmaer. Jeg kiggede bare på jeres grafiske evner, jeres tekniske kunnen, og evnen til at markedsføre webitet på internettet.
Og det har i klaret nogenlunde, hvis firmaet eksisterede i tidsrummet 1993-1995. Men vi skriver faktisk 2003 på kalenderen. Bare rolig, jeres firma er ikke det eneste der ikke har fulgt med tiden.
Der er i hundredevis af dem på internettet, og det er virkelig syndt for kunderne.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 12:06 #13
websitet = webitet
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2003 - 12:16 #14
syndt = synd :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 12:19 #15
keysersoze> tak :)

/per
Avatar billede tt-dk Nybegynder
12. maj 2003 - 12:54 #16
"Bare rolig, jeres firma er ikke det eneste der ikke har fulgt med tiden."

for at ende denne diskussion nu i dette spørgsmål, så tror jeg ik du skal snakke om at vi ikke følger med tiden. Vi har en prof. grafiker samt en prof. programmør med mange års erfaring, så der syntes jeg lige du skal passe på hvad du skriver....

om du kan lide vores design er vi sådan ligeglade med idet kunden kommer før din mening. Og det er trods alt kundens behov vi skal dække både det grafiske og det tekniske, og der kan du igen ikke argumentere imod.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 12:56 #17
tt-dk> Det ligner noget der er løgn, og det gør de sider i har lavet også. Min ærlige mening...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. maj 2003 - 13:32 #18
I dækker overhovedet ikke kundens behov, hverken teknisk eller grafisk. Men mange
kunder kender ikke internettets tekniske og grafiske muligheder, ellers ville de helt
klart gå udenom jeres firma.

/per
Avatar billede tt-dk Nybegynder
12. maj 2003 - 13:52 #19
du aner ik en skid hvad du snakker, og jeg gider ikke at bruge mere tid på sådan en som dig hoejrup, for du har ingen postulater på dig....du slynger bare ting ud som du desværre ikke ved noget om....

SLUT FRA MIN SIDE!
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. maj 2003 - 11:04 #20
tt-dk, for det første hvis det er dt firma så ville jeg overveje at passe på dit ordsprog, især et sted som eksperten.

3 eksperter herinde for et dårlig indtryk, næste gang en brguer spørger om hjælp til en webfirma bliver der kommenteret at jeres ikke er godt og at du simpelthen sviner folk til bare de siger deres mening.

og der går ik lang tid før i ikke for en eneste kunde fra eksperten mere.

det er bare min mening, og ja det kan godt være i har prof. ansatte, meeen jeg ville nu heller ik købe ind hos jer :o)

til det rigtige spørgsmål.
hvis du selv vælger at programmere shoppen færdig til dit eget behov så er oscommerce en vælidg god løsning da du for hele koden at lege med.

ellers er der store virksomheder som www.dandomain.dk og www.scannet.dk og sådan nogle, de er dyre men de har mange gode referencer og du for en god og stabil shop
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. maj 2003 - 11:07 #21
ehm i rette selv stavefejl og sætter selv tegn ik :o)
Avatar billede ioni Nybegynder
13. maj 2003 - 11:59 #22
Hej alle, tak for de gode svar. Jeg lader spørgsmålet være åbent et par dage endnu.

Er der evt. nogen der kender til andre virksomheder der tilbyder løsninger i stil med dandomain.dk og scannet.dk ?

tt-dk > Hvis du har tilknytning til WEBSolutions bør du give udtryk for det istedet for inddirekte at "stærkt anbefale" dig selv. Det er vist det man kalder for hostler-stil.
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. maj 2003 - 12:03 #23
uha der findes mange :)

vil lige med små bogstaver skrive www.pezzo.dk - er medejer i firmaet
Avatar billede tt-dk Nybegynder
13. maj 2003 - 12:06 #24
www.websolutions.dk - er medejer i firmaet
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. maj 2003 - 12:24 #25
men ellers tag en hurtig søgning på google under webshop så dukker der en del op :)
Avatar billede morten20 Nybegynder
14. maj 2003 - 14:10 #26
Det bedste ehandels system i Danmark er nok Shopadvanced, som bl.a. forhandles hos www.e-builder.dk

Shoppen indeholder alt vedr. lagerstyring, CMS, CRM, ERP, statestik osv... trods alt en rigtig lækker løsning.

Den har været kåret til ehandelsprisen og lign.
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
19. april 2004 - 22:54 #27
Hej ioni.

Ting jeg vil anbefale at du gør dig klart inden du går igang med dette project er.

1. Er det et etableret firma, der allerede har kunder. Eller er det en nystartning af samme. (læs: hvor mange penge kan jeg smide på bordet)
- Har du mange, kan du tillade dig at få programmeret en. kan nemt koste 5 cifrede krone beløb. Er der ikke så meget at gøre med i starten. Ville et standard produkt måske være en god ide. Da du nemt kan komme ud af en sådan igen, uden at have brugt alt for mange penge.
- Som der også nævnes er der mange forskellige. Og alt afhændig af din viden på området, ville det nok være en ide at vælge ud fra ting som:
- Hvor meget hjælp kan jeg få (standard løsning).
-- opfylder denne løsning mit behov ?
- Har jeg nogen der kan hjælpe mig med kode?
-- kan dette komme til at virke til mit behov?

Evt. Skriv ned hvad dine behov er og check de forskellige udbydere af standard løsninger. Som nævnt www.dandomain.dk (www.handelssystem.dk) www.oscommerce.dk www.scannet.dk (www.buildyourownshop.com)
Måske kunne en sådan være at foretrække, så man kan komme i gang hurtigt og billigt.

Derudover kommer der mange ting der kan kommme på tale, betalings system, priser på dette. E-mærket, sikkerhed, stabilitet osv. Evt en leverandør der kan levere det hele ???

Mulighederne er mange, og til tider uoverskuelige. Men det er altid rart at have nogle at snakke med, der evt kan rådgive en i dette, netop derfor spurgte du her inde, held og lykke i din søgning.