Avatar billede stiedl Nybegynder
07. maj 2003 - 23:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

iframe

Hvis man bruger EI 5.0 eller 5.5, så vil et iframe lægge sig oven på ligegyldigt hvad man gør.

Kan man styre et iframe, så de har samme niveau som html?

Se eventuelt www.neuroweb.dk/info.html i en af ovenstående browsere.
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 23:44 #1
linken virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 23:45 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 23:45 #3
hvad er dit spørgsmål?

"Kan man styre et iframe, så de har samme niveau som html?" giver ikke meget mening i mit hovede :)
Avatar billede -master-d- Nybegynder
07. maj 2003 - 23:46 #4
Nej ikke i de gamle browser versioner

Mener at IE 6.0 har rettet fejlen.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
07. maj 2003 - 23:47 #5
Iframes vil i alle andre versioner af IE, have et uendeligt højt z-index og det er ikke muligt at lægge et lag oven på en iframe.

Men som skrevet kan det godt lade sig gøre i IE 6.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
07. maj 2003 - 23:48 #6
For eksempel kan jeg med IE 6.0 godt se din menu som skal lægge sig oven på iframen, men med Netscape kan jeg ikke..
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2003 - 23:57 #7
<ole>

Du kan også i de ældre versioner af IE lægge et element ovenpå en iframe. En iframe har ikke 'et uendelig højt z-index', men befinder sig - som et windowed element - på et andet z-niveau. Fidusen er at anvende en scriptlet, som i øvrigt også kan positioneres (med left og top) ligesom andre elementer:
  http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/15145

/mvh
</bole>
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. maj 2003 - 00:04 #8
Og en anden gang må du ikke oprette to ens spørgsmål før der er gået en uge.
HUSK DET NU http://www.eksperten.dk/regler.phtml

ref. http://www.eksperten.dk/spm/349884
Avatar billede stiedl Nybegynder
08. maj 2003 - 00:50 #9
Svar til Ole.

Jeg har prøvet med <object> som du beskriver i artiklen. Det gav samme resultat i 5.0.

Jeg vil prøve om det andet kan lade sig gøre
Avatar billede olebole Juniormester
08. maj 2003 - 12:39 #10
Det burde nu virke med dette ... prøv engang til:

<object type="text/x-scriptlet" data="en_side.html" style="position:absolute;z-index:2"></object>

<iframe src="en_anden_side.html" style="position:absolute;z-index:1"></iframe>

Men om det så kan bruges med resten af din kode, ved jeg ikke  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
08. maj 2003 - 12:40 #11
PS: Det har jeg selv brugt fra - så vidt jeg husker - IE4.X
Avatar billede stiedl Nybegynder
12. maj 2003 - 00:25 #12
jeg vil gerne give points for dette svar, men jeg kan ikke rigtig se hvor man skal kunne dette.

Er der nogen som kan hjælpe
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. maj 2003 - 00:33 #13
Ja da. Dem som du vil gi' point bliver nødt til at lægge et svar.
Så sig hvem du vil gi' point og så smider personen/personerne et svar hvis han/de vil ha' point. Ellers accepterer du bare et svar fra dig selv.
Grunden til at de kun har smidt kommentarer er måske fordi de er lidt ligeglade med point...  men ponit  er en god metode til at vise at man sætter pris på folks hjælp.  :-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2003 - 01:35 #14
swaaaar  :)