Avatar billede syswatch Novice
03. maj 2003 - 00:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Updating af locate databasen... ?

Hvordan laver jeg en updatering af locate databasen så jeg kan bruge kommandoen locate til at finde filer med ?

Jeg kører FreeBSD 5.0

Og hvor ligger de filer jeg skal bruge ?
Avatar billede freakazoid18 Nybegynder
03. maj 2003 - 01:04 #1
heya... du ska bare logge ind som root og kører....

/usr/libexec/locate.updatedb

Så spiller det max =)
Avatar billede freakazoid18 Nybegynder
03. maj 2003 - 01:04 #2
og et svar =D
Avatar billede freakazoid18 Nybegynder
03. maj 2003 - 01:04 #3
heya... du ska bare logge ind som root og kører....

/usr/libexec/locate.updatedb

Så spiller det max =)
Avatar billede dank Nybegynder
03. maj 2003 - 01:06 #4
/usr/libexec/locate.updatedb
Avatar billede dank Nybegynder
03. maj 2003 - 01:06 #5
pffff :(
Avatar billede syswatch Novice
03. maj 2003 - 16:21 #6
Ok, jeg gik ind i biblioteket og kørte denne kommando:  ./locate.updatedb

Men efter jeg har kørt denne kommando gå systemet hele tiden ned, den fryser og man kan ikke rigtig gøre noget.... hvad mon der er galt ?
Avatar billede dank Nybegynder
03. maj 2003 - 16:23 #7
det er jo ikke sikkert det har noget med det at gøre.. prøv at trevle dine logfiler igennem
Avatar billede syswatch Novice
03. maj 2003 - 16:25 #8
Dank: ja, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det, for jeg når det ikke inden systemet ligesom fryser....
Jeg er helt grøn i FreeBSD så jeg kender ikke til nogen form for "sikker genstart"...
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
07. maj 2003 - 00:36 #9
Er du sikker på at den fryser ?
Min maskine den ene af dem kører på en IDE Disk..og ja det virker som om den fryser når man kører updatedb..men det gør dem ikke....prøv at fyre komandoen af igen og lad den stå i 15 min...hvis det er en stor disk med mange filer så kan det tage lang tid...
Du kan jo evt..starte med at skrive top
så får du en oversigt over dine processer osv...
Derefter trykker du på altGR og F2
Så får du en ny login
og der kan du så lave en updatedn.
Herefter kan du så hoppe tilbage med altGR og F1 og så vil du sikkert se at dine maskine ikke hænger...eller er det bare at skriver herinde igen