Avatar billede syswatch Novice
03. maj 2003 - 00:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til min Mysql Database udefra ?

Hejsa...
Hvad er det jeg mangler for at kunne connecte til min mysql database fra en anden computer fx. via mysql-front...
Den skriver hele tiden connection refused from host.

Det er ligesom det kun er localhost der må tilgå databasen ?

Nogen der har nogle ideer ?
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. maj 2003 - 00:55 #1
Nu kender jeg ikke så meget til FreeBSD, men på min Linux (debian) er der per default en linje i min mysql-konfigurations fil der hedder:
skip-networkning

Hvis det er det samme i FreeBSD så prøv at udkommentér den.
Avatar billede dank Nybegynder
03. maj 2003 - 01:03 #2
abpdk: Det er ikke tilfældet i FreeBSD

Problemet er at du skal lave en bruger der må connecte til din database fra den host (ip) du sidder fra, eller fra alle (%)
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. maj 2003 - 01:04 #3
Well, det var et skud i tågen ;)
Avatar billede dank Nybegynder
03. maj 2003 - 01:07 #4
og ikke helt hen i vejret, bare ikke det der er tilfældet her :)
Avatar billede syswatch Novice
04. maj 2003 - 21:37 #5
Jeg har fundet løsningen på mysql.com.....