Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
02. maj 2003 - 17:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

LS443

Vi har købt et digital kamera der har kodak easyshare, men vi kan ikke få det til at fungere! Når vi skal instalere kameraret på computeren kan den ikke finde driveren og spørger efter funktionsdriveren, hvad skal vi gøre?
mvh
os
Avatar billede bredker Nybegynder
02. maj 2003 - 20:54 #1
har i sat det til usb porten
Avatar billede bredker Nybegynder
02. maj 2003 - 20:56 #2
i må ikke sætte det til usbporten før i har instaleret softwaren eller når instalationen siger at i skal tænde for det
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
02. maj 2003 - 23:36 #3
Ja, vi har fulgt anvisningerne
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
03. maj 2003 - 00:00 #4
den viser: Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28
Avatar billede bredker Nybegynder
03. maj 2003 - 08:33 #5
så er der ikke andet for end at instalere den igen
den ligger på den cd der er med til dit bundkort
ellers kan den hentes ved at vælge windows update ,eller hjemmesiden fra produksenden af dit bundkort , så får du den sidste nye
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
03. maj 2003 - 12:41 #6
Hvordan finder vi ud af hvilket bundkort vi har?
Avatar billede bredker Nybegynder
03. maj 2003 - 12:44 #7
det skulle stå på det
eller hvis du bruger win update finder den selv ud af hvilken driver der passer
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
03. maj 2003 - 12:47 #8
vi har været inde på win update og opdateret computeren med alt vi kunne opdatere den med, men med samme resultat.
Avatar billede bredker Nybegynder
03. maj 2003 - 13:02 #9
så må du tage siden af kabinittet og se om du kan finde et navn og/eller nummer
det står tit i kanten eller mellem soklerne til dine instikskort
Avatar billede bredker Nybegynder
03. maj 2003 - 13:05 #10
hvis du bruger win update skal du ved usb porten instaler driver , og når du kommer til hvor du skal vælge hvor den skal lede , her vælger du win update
Avatar billede sth Novice
06. juli 2003 - 00:12 #11
Jeg har nu gennem flere måneder brugt ls443 på min windows XP unden problemer
Nu havde jeg så tænkt at tage min notebook med på ferie og så instalere softwæren på denne (windows 2000) men det virker bare ikke, hvergang jeg prøver at overføre mine fotos så får jeg besked på at der er fundet nyt hardware, fint nok..... men jeg kan sq ikke finde en driver, nogen der kan hjælpe i en fart ???
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 00:29 #12
har du prøvet driveren til xp
det er tit at det er den samme
Avatar billede sth Novice
06. juli 2003 - 00:31 #13
Hmmme det vil jeg da lige prøve, altså smide xp cd'en i ?
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 00:36 #14
det kan du prøve ellers må du da have den driver du har brugt til din xp maskine hvor det virker på
Avatar billede sth Novice
06. juli 2003 - 00:37 #15
den kan ikke finde den på XP-cd'en hvad nu ?
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 00:41 #16
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 00:42 #17
der er drivere både til 2000 og xp
samt til seriel og usb
og software
Avatar billede sth Novice
06. juli 2003 - 00:46 #18
Ja dem har jeg prøvet, men det hjælper ikke win 2000 vil stagigvæk have en driver til LS443 !
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 00:54 #19
ja så ved jeg ikke
havde selv problemer med mit canon da jeg opdaterede til 2000
måske kan du bruge noget af dette ,det er den mail jeg fik fra canon surport ,
princippet er jo det samme ,så du kan se om der er noget der kan bruges ,så held og lykke med det

Vejl. i USB installation / afinstallation af Canon PowerShot kamera / Digital IXUS.

Driveren (Twain-driver) til kameraet skal installeres når Windows ved tilslutning af kameraet finder ny hardware. Hvis dette annulleres eller ignoreres, vil driveren ikke være installeret, og den efterfølgende installation af diverse software fra medfølgende cd-rom, løser ikke dette problem.

Følg følgende fremgangsmåde:

1.    Tilslut usb-kabel til pc ( det anbefales at benytte ekstern strømforsyning til kamera hvis muligt ).
2.    Windows kommer med et pop-up vindue der fortæller at der er fundet ny hardware. Læs meddelelsen, som typisk også vil indeholde navnet på enheden, og klik ”næste”.
3.    I næste vindue markeres ”Søg efter den bedste driver til din enhed” (Anbefales), og klik ”næste”.
4.    Sæt den medfølgende driver cd-rom i cd-romdrev og vent et øjeblik (hvis cd-rom installationen starter op, ”autostart”, lukkes denne ned igen, da den ikke skal benyttes ved denne installation.
5.    I næste vindue hvor man kan vælge hvor der skal søges efter driver, markeres ”angiv placering” og alle andre markeringer (flueben) fjernes. Tryk herefter på knappen ”gennemse”.
6.    I vinduet ”Angiv mappe” vælges cd-rom drev. Klik på ”+” til venstre for drevets bogstav (typisk ”D”, men dette kan variere). Find mappen ”USB_DRV” og tryk på + til venstre for denne. Med et enkelt klik markeres herunder mappen ”english” (eller andet sprog hvis ønskes), og klik ”OK”.
7.    Herefter vil Windows installationen typisk oprette en ”driverdatabase” og så vise et pop-up vindue der melder at Windows er klar til at installere den bedste driver den har fundet. Klik ”næste”.
8.    Kopieringen af filer fra cd-rom’en begynder, og når alle nødvendige filer er kopieret, vises der en meddelelse om at installationen er afsluttet. Læs denne og klik ”Udfør”.

Hvis man undervejs i kopieringen bliver bedt om at isætte Windows-installations-cd’en, skal denne isættes i stedet for kameraets driver cd-rom. Isæt denne og vent et øjeblik, klik så ”OK”, og følg vejledningen på skærmen. Hvis der vises en meddelelse om at filerne på cd-rom’en ikke kan findes, klikkes på ”gennemse” og her angives placeringen for mappen ”Win98” på cd-rom drevet.
Bliver man ved afsluttet installation bedt om at genstarte computeren, fjernes cd-rom’en fra cd-rom drevet, hvorefter computeren genstartes.

Hvis ikke Windows finder ny hardware når kameraet tilsluttes, har kameraet typisk været koblet på tidligere, og vil så ligge i ”enhedshåndtering” som man finder i ”kontrolpanel” på ikonet ”system”. Den vil være markeret som ”andre enheder” og have en gul markering. Er dette tilfældet, gøres følgende:

1.    Markér linien hvor der står ”PowerShot” eller ”Digital IXUS”, og klik på knappen ”egenskaber”.
2.    Vælg fanebladet ”driver”, og klik her på knappen ”opdatér driver”.
3.    Herefter går man til punkt 3 i ovenstående vejledning og fortsætter fra dette punkt.

I visse tilfælde er det nødvendigt at fjerne en tidligere installation af ”Twaindriveren” før en ny driver kan installeres, og dette gøres på følgende måde:

1.    Gå i ”kontrolpanel”, og dobbeltklik på ikonet ”system”. Vælg her fanebladet ”enhedshåndtering”.
2.    Her vil kameraet enten ligge i en menu der hedder ”billedenhed”, eller være registreret som ”andre enheder” med en gul markering. Markér linien der indeholder navnet på kameraet og klik på knappen ”fjern”. Sig ”OK” / ”Ja” til advarselen der kommer om fjernelse af enheden, og luk herefter ”egenskaber for system” og ”kontrolpanel”.
3.    Åben programmet Windows Stifinder, gå til Windows-mappen (WinNT i Windows 2000), og find her undermappen ”Twain_32”. Hvis denne indeholder en mappe med tilnærmelsesvis modelbetegnelsen på kameraet f.eks. ”Ps_g1_u” (hvor Ps = PowerShot, og g1 er modellen, u = usb), markeres denne og slettes.
4.    (Punkt 4 gælder ikke for Windows 2000) Gå herefter til mappen ”inf” (skjult mappe, som hvis ikke vises skal gøres synlig ved i menulinien at vælge ”vis”, ”mappeindstillinger” og fanebladet ”vis”. Her sættes markering i feltet ”vis alle filer” og der klikkes på ”anvend” og ”OK”. I Windows ME finder man ”mappeindstillinger” i menuen ”funktioner). I ”inf”-mappen markeres undermappen ”other”, og her slettes inf-filen med modelbetegnelsen på kameraet, som kan være f.eks. ”Canon.IncCANON_DC.INF” (hvor DC = Digital Camera), og kun denne.
5.    Til sidst lukkes programmet Windows Stifinder, og man genstarter pc’en som så ved genstart vil finde ”ny hardware”, og vejledningen øverst i dette dokument kan så følges.

Usb-kameraer understøttes ikke i Windows 95 (gælder alle Windows 95 udgaver), og Windows NT, da disse ikke er usb kompatible. Det skal nævnes at pc’en skal være født med usb-stik, da udbygning med indstikskort ikke supporteres.
Windows ME og Windows 2000 er nogenlunde identiske med Windows 98 installationen, men Windows 2000 vil typisk undervejs gøre opmærksom på at driveren ikke indeholder nogen digital signatur. Til dette svares blot ”Ja” og installationen fortsættes. Hvis man undervejs får en dialogboks med ”bekræft erstatning af fil”, klikkes ”nej til alle”.
På internetsiden www.canon.dk finder man desuden opdaterede drivere til alle Canons digital kameraer, og med en Windows ME installation kan her hentes de nyeste. De medfølgende drivere på driver cd-rom’en virker dog udmærket under denne version også, Windows ME var blot ikke frigivet ved lanceringen af en del af Canons digitalkameraer med usb tilslutning. Af samme grund er denne version af Windows ikke nævnt på cd-rom’en.
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 00:55 #20
du skal selvfølgelig skifte driverne ud med dem der skal passe til dit camera
Avatar billede sth Novice
06. juli 2003 - 00:58 #21
ÅÅÅHHHh hov jeg kan ikke finde noget til  seriel og usb
jeg finder kun den normale software
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juli 2003 - 07:33 #22
ved det ikke ,men tror du ikke at driveren er intregreret i softwaren , prøv at opdatere den ( et forsøg værd )
ellers må du oprette et nyt spm , så der er en som måske har løsningen , der ser den
Avatar billede sth Novice
21. juli 2003 - 23:33 #23
Jeg fandt aldrig en løsning, men nu er jeg hjemme fra ferie og akn igen bruge win xp, og så virker det