Avatar billede mr.t.man Nybegynder
02. maj 2003 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PHP or ASP ?

Ja, et godt spørgsmål :)
Jeg er begyndt at snuse lidt til php og asp men vil egentlig godt koncentrere mig om ét sprog! Derfor lyder mit "simple" spørgsmål: Hvad er bedst/mest enkelt ? Asp eller php ??? Mit webhotel har en MySQL..kan ASP også køre det? I må gerne komme med konkrete forskelle på de to sprog(hvis det er muligt:-)

mvh
Thomas K.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. maj 2003 - 16:02 #1
asp kan godt køre med MySQL, og de to sprog kan stort set det samme, så det er et spørgsmål om at kigge på dem begge, og vælge det du synes virker nemmest at fange ideen i, iøvrigt et spørgsmål der kan lægge op til en diskussion af religionskrigs-karakter ;.)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. maj 2003 - 16:04 #2
sværhedsgraden på de to sprog er efter min mening nogenlunde lige, og de kan begge kører med Mysql.

Jeg vil umiddelbart sige at det bedste er at lære PHP, og det er med den begrundelse at jeg synes der er flere udvidelses muligheder med php. Der er flere muligheder med det!
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
02. maj 2003 - 17:36 #3
http://www.eksperten.dk/spm/338637

nogenlunde det samme spurgte jeg om.. :)
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
02. maj 2003 - 18:20 #4
ackers.tk >> hmm, ja, men stadig ingen konkrete svar på, hvorfor man skal vælge det ene frem for det andet...og hvor forskellen ligger i de to sprog..?
Avatar billede schaefner Juniormester
02. maj 2003 - 18:23 #5
mr.t.man >> Det skyldes nok, at der ikke findes noget konkret svar på hvorfor det ene er bedre end det andet. De har begge deres fordele. Prøv at gøre som ztyxx skriver og find ud af hvilken "kodemåde" du synes der umiddelbart giver mest mening for dig.

/Jesper Sørensen
Avatar billede skaastrup Nybegynder
02. maj 2003 - 18:34 #6
Jeg oplever at php har flere indbyggede funktioner end asp, hvor du f.eks skal installere et komponent for at kunne sende en mail.

Desuden er der forskel på det sprog som de to scriptsprog læner sig op af. Jeg mener at php med dens c lignende syntax er mest anvendeligt, da man lettere kan konvertere til f.eks. java end hvis man var vandt til at kode i VB-Script

Bare min mening. Jeg er ikke religiøs, jeg koder i begge.

Hilsen
Michael Skaastrup
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. maj 2003 - 22:27 #7
takker for point :-)