Avatar billede januar Nybegynder
02. maj 2003 - 11:50 Der er 5 kommentarer

nedlukning af xp pro

jeg har et problem,når jeg vil lukke min maskine sker der ingenting,når jeg trykker på sluk knappen.
hvad gør jeg nu.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 11:56 #1
Hvis du ikke kan slukke computeren ved hjælp af knappen på din computer. Ja så burde du nok åbne din computer, og se om ledningen ikke er faldet ud :)
Eller om den i hvert fald sidder ordentlig forbundet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. maj 2003 - 13:29 #2
her er en artikel hos microsoft
http://support.microsoft.com/?kbid=308029#3
jeg fik 26700 hits på denne søgning i google
shutdown problems+windows xp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. maj 2003 - 13:33 #3
Hvis XP er lukket ned og står med at det er ok at slukke for maskinen, skal du blot holde sluk-knappen inde i ca 5 sekunder.
Det er fordi du har en ATX-strømforsyning og XP kan ikke altid helt finde ud af at kommunikere med den og selv slukke for maskinen. Når man holder knappen inde i de 5 sekunder, "tvangs-slukker" man den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. maj 2003 - 13:35 #4
Har selv 3 maskiner med xp, og den ene kan xp ikke selv finde ud af at slukke. Det går fint med de 2 andre.
Avatar billede reinhard Nybegynder
03. maj 2003 - 10:57 #5
Følgende kan prøves: gå i start>indstillinger>kontrolpanel>strømstyring og vælg fanen apm og sæt hak i "aktiver" avanceret strømstyring. Logitech optisk mus og trådløs keyboard på USB kan give problemer. Kør begge enheder på PS2 porten.
Mvh
Reinhard G.