Avatar billede zyz Nybegynder
02. maj 2003 - 07:15 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan sætter man password på en priv channel

Hvordan sætter man password på en priv channe, og hvorfor er mIRC så langsomt om at logge på min comp.
Avatar billede whitesun Nybegynder
02. maj 2003 - 07:33 #1
Det kan du kun hvis du er admin!
Du skal højre klikke ude i chatten! Vælge channel options eller noget! det er 1000 år siden jeg har brugt det! Så går du derind. så står der noget med pass.. Der ændre du bare, og hvis du så skal connecte til den channel senere skal du skrive i /join #din-channel pass og i din perform skriver du det samme! Så virker det!

Whitesun // Rasmus HEnriksen
Avatar billede zyberdog Nybegynder
02. maj 2003 - 12:11 #2
Du kan også bare skrive dette i din priv channel's commandline:
//mode $chan +k PASSWORD
Hvor du selvfølgelig erstatter PASSWORD med det password du vil have, fremover kan du så som whitesun siger joine ved at skrive:
/join #Din_Channel PASSWORD
og evt. smide den linie i perform som kan findes her:
mIRC Options (ALT+O) -> Connect -> Perform
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
02. maj 2003 - 14:33 #3
Det med at mIRC er langsomt om at logge på har noget med porte at gøre...

Du skal åbne de porte som serveren bruger så går det stærkt... nu siger du ikke hvilket netværk det er men hvis det er QuakeNet og du bruger tiscali dk serveren (kan ikke lige adressen se på www.quakenet.org) så skal du åbne portene 6667 6668 6669 og 7000... hvis du bruger XP kan du evt. slå den indbyggede firewall fra hvis den er slået til... men det kan også være at de ikke er åbnet / at de er blocket på din router eller firewall eller what ever...
Avatar billede ducks Nybegynder
03. maj 2003 - 04:06 #4
skriv /channel og så skulle det ikke til at tage fejl af
Avatar billede ducks Nybegynder
03. maj 2003 - 04:07 #5
200 point er nok lige lovlig meget 10 vil nok være mere passende :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 14:26 #6
enten skriv: /channel og vælg 'key' funktionen, eller skriv direkte i channelen:
//mode $chan +k DITPASSWORD

Det med om du connecter langsomt, det er forskellige på mange computere, prøv at ændre i ports eller noget
Avatar billede impulze Nybegynder
07. maj 2003 - 09:22 #7
Hvis det er den alm. mirc:

1. Højre klik i channelen
2. Klik på channel mode
3. Klik på Key (Sæt en krys) og skriv din kode i kassen!
4. Klik på ok, færdig!

Andre mirc programer fx NN:

1. Højre klik i channelen
2. Klik på channel mode (eller ChanModes)
3. Klik på Key (Sæt en krys) og skriv din kode i kassen!
4. Klik på ok, færdig!
Avatar billede m_dal Nybegynder
20. maj 2003 - 23:25 #8
Folk er pønt vilde efter de point :)
Avatar billede knocker Nybegynder
16. juni 2003 - 04:59 #9
Guiden til at sætte +k på din kanal, er vist smidt ud (flere gange endda :O )

Du har helt sikkert et port problem, mht at connecte langsomt. Forward port 113 til din interne ip, og vupti.. Problemet er løst, og du er på før du kan nå at sige numsefisk! :)
Avatar billede henningsen- Nybegynder
17. juni 2003 - 00:54 #10
hmm klik to gange i channel og tag sæt flueben i key og skriv så det password du vil have...
når folk skal join skriver de: /join #channel passwordet
Avatar billede nrj Nybegynder
05. oktober 2003 - 13:10 #11
du dobbelt klikker midt i channelen så nedenunder din ban list er der en masse fluebens ting der er ender hedder key den skal du krydse af og så skrive keyen... !!!virker kun hvis du er admin!!!