Avatar billede andersbramsen Nybegynder
29. april 2003 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp partition invalid ? ?

HAr lige installeret min FREEBSD 4.8 så den spiller max
Har kørt cvsup og portupgrade...og så skulle jeg lige lave den sidste ting...men så knækkede filmen
Har en HD i den som er ca 60 GB stor...
Statede med at lave en slice på 5GB til at installere...
Gik derefter ind i label...og kørte Auto...den kunne fint se de 5 GB og fik lavet de ting den nu skulle / /dev /var osv.. osv...
Nå. men min plan var så den at jeg ville lave en sidste slice på de resterende 50GB og så bruge som backup
Gik i /stand/sysinstall og fdisk, lavede en slice på resten af disken som der var ubrugt...lavede den som ufs  altså 165...kørte derefter en Write...
Det gik også fint...men så har jeg oplevet at man skal ud af /sysinstall og ind igen for at kunne mounte den slice man lige har lavet..
Har var jeg så så LAM at jeg kom til at lave en init 6...
Så nu når maskinen booter op så skriver den bare:
verifying DMO pool Data...........
Invalid partition table
Kan jeg rede min maskine...eller er det bare forfra ?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
29. april 2003 - 13:09 #1
Rettelse...Den skriver Verifying DMI Pool Data......
Men det er jo ikke der problemt er !
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
29. april 2003 - 13:15 #2
Fandt ud af at jeg bare kunne slette den slice jeg lige havde lavet....
Puhhaaaa....Det var sgu dejligt...har brugt 5 timer på den !
Avatar billede dank Nybegynder
29. april 2003 - 13:26 #3
virker det så efter du oprettede den igen?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
29. april 2003 - 13:35 #4
Næhh...ikke en skid...
Fatter det ikke...
Har ellers fået oprettet min Slice...
Gået ud af sysinstall
ind igen
lavet en label på det slice jeg skulle bruge....lavet et mountpoint
kunne også se den ved en mount
har rettet min fstab
Til det som den skrive da jeg kørte en mount...
prøvede at lave en mount -a som efter sigende skulle lave en mount uf af fstab..dette virker også.,.
Men efter en genstart får jeg bare invalid partition table
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
29. april 2003 - 13:43 #5
og nu er jeg helt fucked up..eller min BSD er...
Nåede jo og lave en Mount i fstab til den "såkalde" Slice....
Så tror lige jeg skal have booted på min BSD skive...
Kan ikke komme ind på andre måder....
Måske et det en fejli i min Fstab ?
Det er måske fordi jeg ikke ved hvad de der Dump og pass er til ?
Har bare sat dem begge to til 1
Det står der ved nogle af de andre 1
Detr er kun CD-Rom og swap som hedder 0 0 de andre hedder 1 1 eller 2 2