Avatar billede shoo Nybegynder
27. april 2003 - 13:09 Der er 6 kommentarer

compact flash "card error"

På mit digital kamera får jeg beskeden "card error" og kan intet gøre... er kortet defekt for altid, eller kan man redde det og de data som ligger på kortet? Hvordan?
27. april 2003 - 13:55 #1
Prøv at rense det med lidt sprit, og prøv det evt. i et andet kamera eller kortlæser.
Avatar billede justme Nybegynder
28. april 2003 - 10:04 #2
Download evt. nye drivere mv. fra producentens hjemmeside...
Afinstaller evt. gamlet software mv. og geninstaller...
Avatar billede shoo Nybegynder
28. april 2003 - 10:47 #3
> justme:
det er et kamera, der kan jeg vel ikke afinstallere softwaren og hente nye drivere etc???
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. april 2003 - 10:51 #4
Æv Æv Æv kan jeg kun sige

Havde samme problem lige op til jul

http://www.eksperten.dk/spm/294351

600 Kr måtte jeg slippe men så fik jeg også mine billeder, du må nok vække pungdyret hvis dine billeder er meget vigtige.

MC
Avatar billede shoo Nybegynder
28. april 2003 - 10:56 #5
jeg er mest ked af kortet er defekt, da det er på 64, billederne kan jeg godt leve uden, men er kortet tabt for evigt? og hvor henvendte du dig for at få det fikset?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. april 2003 - 10:59 #6
Hos Photocare i Fredericia.
Jeg ser nu at vores korttyper ikke er de samme, mit var et flash media, som jo er lidt mere skøbligt, men da jeg fik mine billeder på cdrom og mit kort retur, virkerde kortet igen, jeg tror bare jeg havde været udsat for en skrive fejl fra mit cammara så det ikke kunne læse hvad det selv havde skrevet.

Jeg ved ikke hvad et compact flash koster, om det overhovedet kan betale sig at ofre de 600 kr med en chance for at det så vil virke

MC