Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
23. april 2003 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JOIN COMPUTER I DOMAIN

Hi

Hvis en computer manuelt er slettet fra AD er det så muligt, at melde computeren ind i AD igen manuelt - dvs. at man ikke behøver at gå ud til computeren og melde den ind i domainet igen.

Har umiddelbart prøvet uden at det virkede. Jeg slettede en computer i OU'en Computers og tilknyttede den igen (oprettede et computerObject manuel hvor navnet var det samme), men efter jeg loggede af computeren og skulle logge på igen, kunne den ikke finde domainet - dvs. jeg blev nødt til manuelt FRA COMPUTEREN at tilmelde den domainet - også SELVOM computernavnet var manuelt sat ind i OU computers.

Findes der en måde at få joinet en computer i AD korrekt, uden at skulle ud til den ???

/KAX
Avatar billede venturer Nybegynder
23. april 2003 - 13:55 #1
Hvis computeren kører Windows 2000 / XP, er det ikke noget stort problem.

Du skal have fat i en utility som hedder "netdom.exe".
Jeg sidder lige og leder efter syntaxen som du skal skrive.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. april 2003 - 13:57 #2
Stuntet med at manuelt lave en account, virker ikke da GUID (id'et) er unikt og bliver genereret på ny hver gang du laver en ny account.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. april 2003 - 14:03 #3
netdom join ComputerNavnet /domain:DitDomæneNavn /usero:Administrator /passwordo:*

Jeg mener ovenstående er rigtigt. Netdom selv kan give dig den nøjagtige syntax.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
23. april 2003 - 16:23 #4
Thanx ..... læste om MOVETREE utility som bla. henviste til netdom.exe.

fandt bla. det her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;266651