Avatar billede ion Nybegynder
23. april 2003 - 00:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internetforb. via IrDA

Når jeg skal oprette forbindelse til nettet via den infrarøde port på min telefon, hvordan skal det så gøres? Skal jeg vælge den som modem og så kalde op til min normale ISP?

Jeg kører Windows 2000 SP3 og min telefon er en Nokia 6210.
Avatar billede ricky Nybegynder
23. april 2003 - 00:18 #1
ja du skal vælge den som modem og kalde op til din ISP'er - hvis denne ellers tillader det...
Avatar billede ricky Nybegynder
23. april 2003 - 00:19 #2
du kan følge med på tlf. hvordan det går
Avatar billede ion Nybegynder
23. april 2003 - 00:33 #3
Min ISP er Tiscali. Du skulle vel ikke vide om de tillader det? gider ikke rode deres i forvejen rodede website igennem...

Når jeg prøver at ringe op får jeg en fejl 777:
"The connection attempt failed because the modem (or other connecting device) on the remote computer is out of order."

- kan det skyldes manglende 'tilladelse'?
Og hvorfor vil en ISP ikke tillade opkald på denne måde?
Avatar billede ricky Nybegynder
23. april 2003 - 11:44 #4
Jeg ved ikke med Tiscali - men hvis det er et analog abb. bør det virke...

Hvad siger telefonen - har du aktiveret infrarød på den ?
Avatar billede ion Nybegynder
23. april 2003 - 12:48 #5
Problemet er løst. Det viser sig at man hos Tiscali ikke bare uden videre kan ringe op via en mobiltelefon. Der skal man ha et særskilt abonnement, nemlig Tiscali Net Plus. Det koster 297,50kr., men er uden minutpris. Derfor har jeg bestilt et friabonnement hos CyberCity. Så betaler jeg bare normal minuttakst+mobiltakst, hvilket aldrig ville kunne nå op på 297,50 for et år :)
Avatar billede ricky Nybegynder
23. april 2003 - 13:15 #6
ok - det da fint - men det har jo ligesom ikke noget med dit oprindelige spørgsmål at gøre ???