Avatar billede landesman Nybegynder
20. april 2003 - 00:11 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Geninstall. af OS

Hej

jeg har geninstalleret min Win 98, men nu er MSIE begyndt at opføre sig som gammel version (4.0) (Kan ikke vise "mouse over og GIF animationer osv)

Når jeg søger efter opdates på Microsoft hjemmeside, får jeg besked på at jeg allerede har nyeste version.

Jeg lurer på at afinstallere min MSIE og installere nyeste version påny.

PROBLEM: Mister jeg mine mails ?? Eller kan jeg indlæse mine mails ign via "profiles/....osv ??" Eller bliver den ogsp slettet når jeg afinstallere.

Mvh
Landes
Avatar billede timm Nybegynder
20. april 2003 - 00:21 #1
mmm, mener sagtens du kan installere f.eks IE6 oven i en tidliere version.
du kan jo evt. tjekke OM du har MSIE4 ved at gå op i menuen hjælp -> om internet explorer

hvis du vil være helt sikker på, at du ikke mister nogle mails, så er hér et link til, hvordan du laver backup af dine mails:
http://www.iopus.com/guides/oe-backup.htm

regards
/Timm
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2003 - 00:21 #2
jeg mener ikke at du mister dine mails, når du har installeret Win98 skal du finde en fil der har extension *.pst

prøv at lede efter den inden du installerer, skriv mapperne ned, så er det lettere at finde den bagefter.
Du kan evt. lægge mappen med pst-filen over på et andet drev.
Avatar billede landesman Nybegynder
20. april 2003 - 00:27 #3
Jeg vil bare være sikker, da jeg har omkring 6000 mails som IKKE skal mistes.. :o)
Problemet var at jeg havde et driver problem som kun kunne løses ved at installere Windows ovenpå den eksisterende Windows..

Hvis jeg forstår jer ret, bliver min .pst fil IKKE slette hvis jeg afinstallere IE og innstallere nyeste version ??
Avatar billede landesman Nybegynder
20. april 2003 - 00:28 #4
Som KUN kunne løses ved at geninstallere win ovenpå den eksisterende win
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2003 - 00:32 #5
jeg vil ikke mene at pst-filen bliver slettet, men som jeg skrev kan du altid lægge den over på et andet drev/mappe som backup.
Avatar billede knudgert Nybegynder
20. april 2003 - 00:35 #6
Du kan ikke afinstallere den IE/OE som din Windowsversion er født med, men du kan rolig opgradere til en nyere version, du mister ikke noget.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. april 2003 - 01:32 #7
Alle snakker om dine .pst filer men som jeg forstår det er det Outlook Express du kører og så hedder det ikke .pst men i stedet .dbx lidt af en forskel.
Du kan for at være på den sikre side gå i søg - filer og mapper - skriv *.dbx og den finder alt hvad du har i OE konti mapper breve mm. Tag en kopi af alle disse filer og lig dem for en sikkerheds skyld som backup i en anden mappe. Hvis du derudover ønsker at tage backup af dine kontaktpersoner, skal du gå i dit adressekartotek og i filer - eksporter - adressekartotek find den placering du ønsker at lægge denne backup på. Nu skulle du være garderet hvis det skulle gå galt, hvad jeg dog ikke tror det gør.
Avatar billede reinhard Nybegynder
20. april 2003 - 02:43 #8
Hej
M.h.t.backup af post og opsætninger af konti osv.kan det løses på denne nemme måde. Lav en mappe på dit c drev og kald det for eksp. Post. Nu går du i outlook express under indstillinger og faneblade vedligeholdelse. Her der der en kanå der hedder lagringsmappe, hvor du kan søge efter den post mappe du har oprettet. Nu kan du eksportere både konti opsætning og dbx filerne (din post). Nu er det nemt a lave backup og evt brænde en cd af denne mappe. Derefter lææger du bare mappen tilbage og importerer filerne igen. Vupti så er den klaret.Jeg køret xp p.t., så der kan være små afvigelser, men princippet er det samme.Win 98 SE og 2000 kører på samme måde.
mvh
Reinhard
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2003 - 12:57 #9
takker for pointene..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. maj 2003 - 21:51 #10
Det gør jeg også tak :)