Avatar billede game_tracker Nybegynder
18. april 2003 - 18:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

vil lave 3d grafiker til spil

Hej.
Jeg har i nogle år ønsket mig at lære at lave 2d/3d spil men ikke så meget mere (køber nok a5 pro til det) men jeg skal også lave grafik (som jeg gerne vil lave til 2d/3d spil for fx ea eller noget) men har kikket på Character Studio (som dette spm handler om) men jeg har før hentet en demo af det men nåede aldrig at prøve det men nu kan jeg ikke huske hvor jeg kan hente den demo (af den nye version) og jeg gidder ikke til at ringe til usa for at få fat i en demo

bt så er jeg lige gået ud af 10 klasse så skal jo i gang med noget så jeg vil se om jeg vil gå vidre med grafik til spil
Avatar billede ffn Nybegynder
18. april 2003 - 18:59 #1
jeg hørte en gang om denne uddanelsen, nu du er gået ud af 10 kl og du er interesseret i 3d grafik, så kig på den...

http://www.truemax.dk/tme/

jeg ved det er off topic, kom bare til at tænke på det!
Avatar billede madrich Nybegynder
18. april 2003 - 19:33 #2
Avatar billede madrich Nybegynder
18. april 2003 - 19:34 #3
man kan bestille en 30 dages demo på CD ..
Avatar billede game_tracker Nybegynder
18. april 2003 - 19:49 #4
ffn> smid lige et svar. jeg vil se om jeg kan komme på et kursus hos dem (3d spil) 100000000000 tak for dit "off tropic" :)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
18. april 2003 - 19:50 #5
madrich> har prøvet det link før og når jeg har udfyldt det hele skal jeg ringe til usa for at få fat i en demo
Avatar billede ffn Nybegynder
18. april 2003 - 20:27 #6
jamen var så lidt
Avatar billede ffn Nybegynder
18. april 2003 - 20:30 #7
Avatar billede soreno Praktikant
18. april 2003 - 22:06 #8
Der er nogle der bruger milkshape fordi programmet er billigt. Programmet er mest egnet til models.
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 13:14 #9
soreno> hmmm tror næppe de bliver så gode og relistiske som i charter studio
Avatar billede ffn Nybegynder
19. april 2003 - 14:39 #10
held og lykke med det
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. april 2003 - 19:21 #11
Kære GameTracker,

det er ikke fordi jeg vil slå din drøm om at spendere penge til TrueMax i stykker, men da jeg i sin tid var i din situation var jeg nødsaget til at tage til England på universitet. Dette kan jeg klart anbefale dig, og det er slet ikke så besværligt som det lyder til. Hvis du ønsker yderlige information omkring at opholde sig på Universitet i England (eventuelt omkring økonomisk, og sociale spørgsmål), vil jeg gerne personligt hjælpe dig, da jeg pt går på University of Teesside i Middlesbrough, ved jeg lidt om hvad det drejer sig om. Ellers ring til "British Council" i KBH, de vil helt sikkert også gerne hjælpe dig på vej.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. april 2003 - 19:26 #12
Ps: Character Studio er en ren overdrivelse. Langt den bedste animation er med et Bone Structure af en eller anden art (Eks. Maya, Lightwave, Soft Image eller 3D Studio Max's indbygget bones). Problemmet med Character Studio er at langt de fleste der benytter dette plug-in let bliver fristet til at bruge Character Studio's standard KeyFrames (eks. en WalkCycle osv) og det ser bestemt ikke særligt realiskt ud. Det var så bare min mening ;)

ZeroHero
Avatar billede ffn Nybegynder
26. april 2003 - 19:33 #13
Mon ikke han lige skulle tage 3 år i gymnasiet før han går på uni.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
27. april 2003 - 11:43 #14
zerohero>
1: thx men vil helst blive i danmatk (er blevet 17 i dag)
2: det der er på truemax om charter studio (lærene) er jo pro til det
3: hvor gammel er du (siden du tog til england for det)
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. april 2003 - 11:45 #15
ffn>> En 2 årig HF skulle kunne gøre det, så er han jo 19 år og klar til at erobre verden :))

game_tracker>> Danmark er da et meget godt land, men hvis du virklig vil noget indenfor 3D spil-industrien, må du "flyve lidt udenfor for den hyggelige andedam"!!! Så vidt jeg ved er det kun IO Interactive der (meget flot) har slået internatinalt igennem som dansk spiludvikler - og det er jo ingenting sammenlignet med England, USA, Japan osv. Selvfølig er du stadig meget ung - men hvis jeg var i din alder, ville jeg allerede nu tænke lidt fremad og se på mulighederne. Husk på jo yngere du er, jo lettere vil du have ved at få jobs (specielt i spil-industrien). Bare et godt råd!

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede game_tracker Nybegynder
28. april 2003 - 12:36 #16
hvad er hf og hvad laver man på hf (jeg er ikke god til skole)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
28. april 2003 - 12:42 #17
zerohero> har du icq/email så jeg kan få lidt hjælp fra dig til at komme i gang (du kan få point hvis du ønsker det)
Avatar billede ffn Nybegynder
28. april 2003 - 12:51 #18
hvad angår hf - tal med studievejl.

for mere om zerohero se her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=zerohero

det er hans brugerinfo
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. april 2003 - 13:05 #19
Min e-mail er b2069896@tees.ac.uk Bare send så mange mails du har lyst - hold dig endelig ikke tilbage!

HF (højere forberedelse) er en dansk gymnasiel uddannelse. Den vil være det perfekte valg til at få de fag som der kræves til at komme ind på en Engelsk universitet. Jeg har selv taget en HF studenter eksamen i sin tid. Det tager kun to år så det er da til at overkomme.
Hvis det er Spil Designer (lige som mig) du vil være så behøves, der hverken fysik/kemi eller matematik kundskaber (men det er en rigtig god idé at tage det, i tilfælde af at du undervejs ændre mening og interesse). Engelsk er selfølig et must. Billedkundskab osv. vil være de idelle fag at få gode karaktere, da "BA Computer Game Design" er en Bachlor Art uddannelse, hvor imod eksempelvis en "BSC Computer Game Programming" er en Bachlor Science uddannelse - det er på den måde de har delt tingene op i England. Selvfølig kan du også studere i USA, Canada osv. og få den samme uddannelse som man kan i England, men siden Danmark er med i EU vil det være økonomisk oplagt at vælge England (og så er der jo heller ikke så langt hjem til lille MOR), da det vil være meget billigere for dig, da du må tage din SU med dig overalt i EU. Så det er bare med at klø på de næste par år, så du rigtigt kan vise dem, hvor god du er ;) Kig eventuelt forbi min universitets hjemmeside og se alle de muligheder der tilbydes: www.tees.ac.uk Desuden har University of Teesside et godt ry i Europa - de ligger mellem de 5 bedste universiteter der uddanner i IT i hele England!!!

Endnu engang
Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. april 2003 - 13:19 #20
PS: Hvis du ringer til "British Council" 33 36 94 00 i KBH og spørger dem om mulighederne i England og omkring de forskellige optagelse krav, kan de helt sikkert hjælpe dig (de snakker forøvrigt dansk) eller besøg deres hjemmeside omkring uddannelse i England http://www.britishcouncil.dk/education/index.htm vil du uden tvivl få mere information. Desuden er der mange universitets uddannelser der kun kræver en afsluttet dansk folkeskole eksamen - men det ved de alt om!!!

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede game_tracker Nybegynder
28. april 2003 - 22:04 #21
mange tak :D