Avatar billede runberg Nybegynder
17. april 2003 - 17:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Overvågning af netværk

Hejsa

Jeg sidder på et netværk, hvortil vi har en fælles Internetforbindelse. Netværket består af en router, som er koblet op til en kraftig switch, og herefter er der så tilkoblet PC'ere direkte, og evt. mindre switche.

Jeg kunne så godt tænke mig at overvåge netværket, og jeg ved at der i switchen ( 3COM Superstack II 3000 ) er mulighed for at sætte noget SNMP op ... Det skal der jo så være en modtager til, men hvordan sætter man sådan noget op?? Nogen gode idéer, hint, bemærkninger eller lignenden?? Alt har interesse.

Thanx ..

Rasmus
Avatar billede cawes Nybegynder
23. april 2003 - 00:39 #1
Har du prøvet på 3COMs hjemmeside, om der står noget der?  Eller måske i den til switchen medfølgende dokumentation????

/Carsten.
Avatar billede svindler Nybegynder
25. april 2003 - 21:32 #2
Du skal kigge efter det gratis software MRTG. Det har været behandlet utallige gange her på Eksperten, ellers kig på www.mrtg.org
Avatar billede runberg Nybegynder
27. april 2003 - 17:05 #3
svindler>> Det lyder fint, men jeg synes ikke at kunne finde det nogen steder ... I hvert fald ikke til windowsXP
Avatar billede runberg Nybegynder
27. april 2003 - 17:06 #4
Ahh vent ... Det er vist mig der er blind :-)
Avatar billede runberg Nybegynder
27. april 2003 - 17:07 #5
Næ .. Jeg kan ikke finde nogen download til windows ... så et lille link til dette ville være perfetk.
Avatar billede runberg Nybegynder
27. april 2003 - 17:18 #6
Tror jeg er vedat dreje spørgsmålet på forkerte vege, og har derfor oprettet et nyt, med mit nye problem.

svindler>> Du får en god del af pointene her, men vil du have dem alle, må du fortsætte det svar på det nye spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/345389