Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. april 2003 - 17:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

proFTP med MySQL, hvorfor virker det ikke?

Hejsa

Jeg har installere proFTP med MySQL support sådan:
/usr/ports/ftp/proftpd/make --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql --with-includes=/usr/local/include --with-libraries=/usr/local/lib/mysql install clean

Min config er som denne:
http://www.lastditcheffort.org/~aah/proftpd/mod_sql/src/mod_sql-4.0.conf

Når jeg prøver at starte proFTP, får jeg dette svar:
gorgonzola# /usr/local/etc/rc.d/proftpd.sh start
- Fatal: unknown configuration directive 'SQLConnectInfo' on line 86 of '/usr/local/etc/proftpd.conf'.

hvorfor det?

mvh
Christoffer
Avatar billede signout Nybegynder
17. april 2003 - 18:22 #1
Hvad står der på linie 86 i din config fil?
Jeg vil tro det er fordi den ikke kender SQLConnectInfo parametren. Hvilken version af ProFTPd kører du?
Avatar billede signout Nybegynder
17. april 2003 - 18:55 #2
Du skal lige fjerne den igen

Derefter
cd /usr/ports/ftp/proftpd
make WITH_MYSQL=YES install clean

Så får du mod_ratio, mod_readme, mod_wrap, mod_sql og mod_sql_mysql med
Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. april 2003 - 20:04 #3
jeg prøver lige

Det kan godt være det er bedre, idet den anden guide jeg læste fra, måske er lavet til linux RH
Avatar billede signout Nybegynder
17. april 2003 - 20:14 #4
Den er ikke skrevet til ports - den er skrevet til en manuel installation hvor du selv kører configure scriptet der ganske rigtigt skal have de parametre du angav
Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. april 2003 - 21:17 #5
oki, smart :)

det virker kanon nu, med en lille untagelse.

hvis jeg logger på via serveres lokale IP, så køre det bare. Men hvis jeg logger på via domæne/public ip, så går det så langsomt, at den går i timeout.

Det virker ikke at bruge passiv mode
Avatar billede signout Nybegynder
17. april 2003 - 21:22 #6
Den lange tid for connect er et DNS problem. Serveren laver reverse lookup af det IP der connecter.
Slå det fra eller sørg for at der er sat reverse DNS op for de IP numre der skal logge på serveren.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. april 2003 - 21:25 #7
Hmm, hvordan går man det? lidt newbie her :)

desuden kan jeg heller ikke uploade. Hvilket er underligt, proftp køre med bruger og gruppe lig "www", og hjemmemappen for den konto jeg logger ind med, er chowned www:www