Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 17:10 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil gerne have min side vurderet og evt. få nogle gode råd

Hej...

Jeg har lavet denne side:
http://jeppedk.users.whitehat.dk/Default.html
Og jeg vil gerne høre jeres ærlige mening om mit design osv.
ville blive glad hvis der også kom nogle nogle gode råd oven i.
evt. forslag til at gøre siden mere spændende.

mvh Jeppe
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:27 #1
DEN ER FED!

men hva skal du bruge den til?
det er etrigtig fedt design og det er bed skrift og desig end i går! :-)
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:27 #2
sikke mange stavefejl........ SORRY!
Avatar billede donwang Nybegynder
16. april 2003 - 17:29 #3
Og grammatik fejl...
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:30 #4
Ja
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:31 #5
den er da HELT gal :-(
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 17:33 #6
hehe... det er bare fordi jeg lige hurtigt skulle skrive noget ind, men det bliver da rettet :D
mere designet i skal kigge på ;D
men ellers tak for det..

mvh Jeppe
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 17:33 #7
Det var måske ikke til mig? ;D
Avatar billede donwang Nybegynder
16. april 2003 - 17:34 #8
Bare du selv tror på det...
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:34 #9
det tror jeg ikke!

men til mig!
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:36 #10
hmmmmmmmmmmm.... dine 2 mails er de samme!

og hva med nogle gode links?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2003 - 17:42 #11
siden er i det hele god..
Der er dog nogle punkter jeg lige vil nævne.. Du bedte selv om det ;)

1. Hvorfor skal man først åbne alle dine menuer?? Hvorfor kan de ikke bare være ude til at starte med.. Ideen med at man kna lukke dem igen er god nok.. Men det er da irreterende at man skal sidde og åbne dem først..

2. jeg syntes du skal tænke lidt mere på en anden baggrundfarve.. Ikke fordi hvid er forkert.. Slet ikke.. Det ser bare underligt ud at din content-div og din baggrund er samme farve..

3. Da siden hele tiden er samme længde syntes jeg det ville pynte en del at centere den lodret også.. Det kunne blive godt..

4. Hvorfor skal det der flashbanner være oppe i toppen?? er det meningen at det skal sidde der??
Hvis det skal, skal det da i det mindste fylde hele bredden?? Hos mig er den højrecenteret.. ?!?

5. En anden titel end design7 ville være passende.. :)

6. på din "Computer"-side.. Det hedder gør og ikke går.. Og en gramatisk gemmengang ville også være på sin plads.. Fx lydder sætningen "Computeren er en stor del af min hverdag da jeg sidder mange timer foran min computer" ikke så godt.. Gælder faktisk det meste af siden..

7. Syntes det lyder en smule bøvet at stille spørgsmål til sig selv.. Men det er måske bare mig?? Hver sin smag.. :)

8. hvad er siden til?? Hvad skal den bruges til?? Den er jo egentligt læst igennem på 3 min.. Er det bare sådan en "SE!! Jeg kan også lave en hjemmeside"?? eller skal den bruges til noget specielt??

Håber du kan bruge det til noget.. :)
/Nicklas B.
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 17:42 #12
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 17:52 #13
nicklasb --> tak for det jeg kan helt sikkert bruge det til noget :D
Det er faktisk også meningen at den skal være hurtig at læse igennem da jeg bare bruger den som en slags profil på jubii chat...
også er det også bare for at blive bedre til at lave design at jeg sidder og laver hjemmesider hele tiden ;D
hehe.. lidt sjovt at du tog den med "design7" med da jeg faktisk havde tænkt på det og ikke troede at man lagde mærke til sådan noget ;D
ellers tak :D

mvh Jeppe
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 17:54 #14
har rettet min baggrunds farve nu :D
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2003 - 18:00 #15
så skal du bare uplaode den også??

For resten.. Skal du ikke skrive en eller anden velkomst-besked når man kommer ind på siden.. Den er bare tom !?!
Og husk også et link tilbage til forsiden..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2003 - 18:02 #16
og så skal du måske også lige få afkortet menuerne, så de ikke er så lange.. Altså dem med kun to punkter fylder lige så meget som dem med tre.. man bliver lige ldit i tvivl om den har loaded det forkert..
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 18:03 #17
nicklasb -> Jeg ved godt at det kunne se godt ud med en side der var centreret kan bare ikke huske koden til at få det :D
noget med en tabel i en tabel?

hvis du lige gider at give et eks. ville det være fedt :D
Avatar billede cob Nybegynder
16. april 2003 - 19:08 #18
"Jægersoldat" var nok det første jeg ville rette - men det begynder da at ligne noget - denne er bedre en den du havde til review forleden... :-)
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. april 2003 - 19:12 #19
hmmm.... dine 2 kontakt mails er de samme!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2003 - 20:20 #20
ms20 -> tror det er for at fortælle at han både kan fanges på msn og mail.. ;)

jeppea.dk -> Jeg ville nu ikke vælge en tabel i tabel -løsning.. rigtigt at det kan lade sig gøre.. men ville hvis det var til min egen side, fortrække en div-løsning..

se et eksempel på hvordan dette kunne gøres her : http://www.bornstein.dk/centereddiv.htm

spørg hvis der er noget i koden du ikke forstår.. men kunne forstille mig at du saktens kunne, når du kan lave sådanne websider ;D

det er blevet bedere med den nye baggrundsfarve.. nu mangler du bare logoet, menuen og de andre punkter.. *s*
Avatar billede staf Nybegynder
16. april 2003 - 22:27 #21
Lige som med dit tidligere design, syntes jeg du skal vælge en bedre font. Find en god screen/pixel font. Det vil gøre det langt mere prof at se på, istedet for sådan en halv blur`et font. Med en pixel font kan du skrive MEGET småt, men stadig tydeligt....
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 23:24 #22
nicklasb -> ok.. kigger lige på den ;D

staf -> tænker du på noget hen af "sans serif" ?
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 23:36 #23
nicklasb -> må desvære erkende at jeg er helt "lost" når jeg skal lave noget i <div> men hvis nu jeg skriver hele min kode her kan du så ikke lige rette i den så jeg bare lige kan kopi'er den og sætte den ind?
så skal du nok få dine velfortjente 30 point
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
16. april 2003 - 23:37 #24
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Jeppe</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#CCCCCC">
<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<!--© Jeppe - All Rights Reserved --><div align="center"> <OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="800" HEIGHT="450" id="Jeppe" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="Jeppe.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#CCCCCC> <EMBED src="Jeppe.swf" quality=high bgcolor=#CCCCCC  WIDTH="800" HEIGHT="450" NAME="Jeppe" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
</div>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2003 - 23:56 #25
har ikke lige kunne teste det.. men prøv evt med :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
      <title>Title here!</title>

<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<!--© Jeppe - All Rights Reserved -->

<style type="text/css">
body {
background-color: #000000;
}

.midt {
position: absolute;
z-index: 1;
width: 800px;
height: 450px;
left: 50%;
top: 50%;
font-family: tahoma, arial, verdana;
font-size: 11px;
color: #000000;
line-height: 15px;
margin-top: -225px;
margin-left: -400px;
background-color: transparent;
overflow : auto;
}
</style>
</head>
<body>

<div class="midt">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="800" height="450" id="Jeppe" align="">
<param name=movie value="Jeppe.swf">
<param name=quality value=high>
<param name=bgcolor value=#cccccc>
<embed src="Jeppe.swf" quality=high bgcolor=#CCCCCC  width="800" height="450" name="Jeppe" align="" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
</object>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede nicklasb Nybegynder
17. april 2003 - 00:01 #26
hov.. enkelte små fejl.. :)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
      <title>Jeppe</title>

<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<!--© Jeppe - All Rights Reserved -->

<style type="text/css">
body {
background-color: #000000;
}

.midt {
position: absolute;
z-index: 1;
width: 800px;
height: 450px;
left: 50%;
top: 50%;
font-family: tahoma, arial, verdana;
font-size: 11px;
color: #000000;
line-height: 15px;
margin-top: -225px;
margin-left: -400px;
background-color: transparent;
overflow : auto;
}
</style>
</head>
<body>

<div class="midt">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="800" height="450" id="Jeppe" align="">
<param name="movie" value="Jeppe.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#cccccc">
<embed src="Jeppe.swf" quality="high" bgcolor="#cccccc" width="800" height="450" name="Jeppe" align="" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
</object>
</div>

</body>
</html>

tror den er der der..! :)
Avatar billede staf Nybegynder
17. april 2003 - 00:27 #27
--> jeppea

Jeg tænker mere på specifikke "pixel" fonte. En speciel type fonte specielt designet til at vises på en skærm (De fleste alm. fonte er oprindeligt designet til tryk).
Pixel fonte er specielt brugt i flashøjemed eller grafisk designede webgrænseflader.

der findes mange gode pixel fonte. Og de bedste koster penge. Dog er der også mange gratis:) af slagsen som er rigtig gode.....
prøv fx.: http://www.dsg4.com/04/extra/bitmap/

fordelen ved pixel fontene er at de står klart i meget små str. når man fjerner antialising`en. Derfor tager hver pixel font sig også bedst ud i en specifik str. ofte defineret af "forfatteren". Dette kan man dog nemt finde ud af ved at prøve sig frem med størrelsen.

Find en du kan lide og prøv den. Så skal du bare se løjer ;)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 01:15 #28
tjaeh, farverne, beige - er faktisk yt i design verdenen ;)

layouttet er ikke for godt, set for meget før, og lidt for sløret...

dit *banner* - er, for at sige det på irc manér, lamt... baggrunden er da helt gal, den passer jo slet ikke med alt andet... Og dit hoved, gør det lysere ihvertfald

Flashen, meget fed idé - bare brugt forkert, noget grafik rundt omkring ville pynte..

Og når de der bokse gør ind - så lad dem stå helt inde, så der ikke er 2 linjer...

og *X*'et gør det mindre..

NeoScale:
6@13

Held og lykke
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
17. april 2003 - 10:46 #29
tak for alle jeres kommentare... jeg kan helt sikkert bruge meget af det :D

nicklasb -> lig et svar så får du point :D
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
17. april 2003 - 10:46 #30
Det havde du jo gjordt ;D