Avatar billede zantiago Nybegynder
15. april 2003 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Login med redirect

Hejsa!!

Jeg vil gerne vide hvordan man gør en "redirect" funktion forskellig efter hvilken side man vil ind på..

Jeg har forskellige password-beskyttede sider:
1.asp
2.asp
3.asp

Prøver man at gå ind på dem, uden at være logget ind, sender siden dem hen til "login.asp"

Når man så har logget ind sender login-siden dem hen til eks. 1.asp...

Men jeg vil gerne at hvis de i første omgang prøvede at komme ind på 2.asp, så skal de efter at være logget ind sendes derhen istedet for side 1.asp...

Håber I forstår og kan hjælpe :o)

/Bruhn
Avatar billede loss Nybegynder
15. april 2003 - 12:44 #1
du kunne benytte en querystring, når du i første omgang redirecter til login.asp siden.. fx ?1, ?2 el ?3 så kan du i din login lave en case sætning der redirecter alt efter hvad querystringen siger..

Eller du kan benytte en servervariabel til at se hvilken siden de kom fra og så redir. til den..
Avatar billede loss Nybegynder
15. april 2003 - 12:46 #2
goback = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

response.redirect (goback)

men jeg er ikke sikker på at den vil virke, når du har redirectet via ASP, men at den kun huske browseren hukkomelse når der fysisk trykkes på link.. ligesom med history.goback
Avatar billede zantiago Nybegynder
15. april 2003 - 12:53 #3
Arh... Cool - Tester lige :o)
Avatar billede zyber Nybegynder
15. april 2003 - 13:31 #4
Det jeg selv bruger meget er:

på den password beskyttede side (1.asp)

If Ikke_logget_ind Then
Avatar billede zyber Nybegynder
15. april 2003 - 13:31 #5
UPS, prøver lige igen...
Avatar billede zyber Nybegynder
15. april 2003 - 13:37 #6
Det jeg selv bruger meget er:

På den password beskyttede side (1.asp)

If Ikke_logget_ind Then
  Response.Redirect "login.asp?returnurl=" &_
  Server.URLEncode(Request.ServerVariables("script_name") & "?" & Request.Querystring)
End If

Du skal så i din form til login og password have et hidden felt med.
<input type="hidden" name="returnurl" value="<%= Request("returnurl") %>">

Når login og password er godkendt kan der redirectes til den side man kom fra.
Url = Request("returnurl")
If Url > "" Then
  Response.Redirect Url
Else
  Response.Redirect "default.asp" 'en standard side
End If
Avatar billede zantiago Nybegynder
16. april 2003 - 17:58 #7
TAKKER OG BUKKER - Det virker perfekt :o)