Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2003 - 15:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera

Jeg skal have investeret i et digitalkamera.

Mit valg er vistnok faldet på dette: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=ShzPUif5c_LPUhlj468MsyXdx3G7AeVcMv0=?ProductID=PmvD4QjoKiIAAADyLdeCsTFV&CatalogCategoryID=y%2e0KBzK%2e8DIAAADud%2eeWDDqY&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text

Er det et fornuftigt kamera? - og hvad med prisen?

Hertil kommer naturligvis lidt ekstra memory.

Umiddelbart er min eneste anke, at det ikke har optisk zoom. Men det kan jeg leve med.
Avatar billede Chewie Novice
14. april 2003 - 15:22 #1
skal prisen være helt der nede ?? .. er det vel ok .... men hvis du ofre lidt mere ca. 2500 kr. kan du få et canon A60/A70 hvilket er funktions og kvalitets mæssigt på højde med proffe kamera .... måske værd at overveje !!
Avatar billede hub Nybegynder
14. april 2003 - 15:24 #2
Det er faktisk billigt :-)ifh EDB-priser
Men har du tjekket prisen på memory card af denne type: Sequre Digital ?
Kender det ikke...
Avatar billede disky Nybegynder
14. april 2003 - 15:29 #3
Kig på www.dpreview.com efter en test af det.

chewie:
Det passer bestemt ikke, et A60/A70 er UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER på højde med et Prof. kamera, det er ikke engang tæt på !!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2003 - 15:29 #4
Mit budget hedder max. 2000 inkl. evt. memoryupgrade.

Den kan jeg holde med nævnte kamera + et 128Mb SD kort.
Avatar billede Chewie Novice
14. april 2003 - 15:38 #5
disky >> hvis man læser lidt om det ude på nette ... vil man hurtig undre sig over hvorfor det kun koster 2500,- , chip sættet er helt i top ... hvis man sammenligner det med andre kamera skal man op i 5000 kroners klassen får at finde et der macher ........ så OK du har ret, ikke prof, for det koster over 100.000,-

stadig værd at overveje :o) ...
Avatar billede Chewie Novice
14. april 2003 - 15:39 #6
max 2000 .... så skal der ikke overvejes længere :o)
Avatar billede disky Nybegynder
14. april 2003 - 15:41 #7
chewi:
Et 5000,- kroners kamera er ikke prof, det er i den lidt bedre ende af amatør klassen.

Du skal op på f.eks. et Nikon D1 for at de er prof, og så snakker vi om priser på >25000,- for huset, + linser oveni

Jeg har selv et Nikon Coolpix 990 som tager rigtigt gode billeder, det kostede 10000,- da jeg købte det, men det er stadigvæk ikke på niveau med et rigtigt prof.
Avatar billede Chewie Novice
14. april 2003 - 15:45 #8
<citat>
så OK du har ret, ikke prof, for det koster over 100.000,-
<citat slut>

Men der er da ingen tvilv om at det langt bedre ind nanoq´s snart nye kamera
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2003 - 20:59 #9
Dette svar er kun en test.

Af én eller anden grund kan har jeg ikke mulighed for at acceptere disky's svar. Accepter svar boxen er der simpelt hen ikke.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2003 - 21:00 #10
pussigt... den dukkede først op da jeg selv havde svaret...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2003 - 21:00 #11
Men jeg har købt kameraet... og det tager faktisk ganske flotte billeder. Dog bedst i dagslys, da blitzen er noget svag. :)