Avatar billede buck Nybegynder
12. april 2003 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alm. CompactFlash versus Ultra?

Hej,
jeg har et Kodak DC5000 digitalkamera hvor der sidder et 8MB CompactFlash kort i nu.

Jeg vil nu købe et større kort og har kigget på et 128MB Sandisk.
Men hvor stor er forskellen på Alm. og Ultra?
Jeg har fundet frem til at Ultra skulle ha en overførsels hastighed på 2.8 MB/S, men hvor hurtigt er et alm kort til sammenligning? Og vil det få mit kamera til at fungere hurtigere?
Idag er det mildest talt en evighed om at gøre klar til næste billede. Jeg gætter på at det tar noget tid at gemme billedet (Højeste opløsning)

/Buck
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2003 - 23:56 #1
Se om ikke du kan finde svaret her: http://www.sandisk.com/consumer/ultra.asp
Avatar billede perj Nybegynder
13. april 2003 - 00:05 #2
Avatar billede perj Nybegynder
13. april 2003 - 00:07 #3
Sorry. Prøv igen: http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1011
Søg derefter på transfer rate
Avatar billede buck Nybegynder
13. april 2003 - 08:05 #4
På sandisk´s hjemmeside står kun hastigheden for ultra kort (2.8MB/S) men det kræver jo at man kender hastigheden på det almindelige kort for at kunne sammenligne.

Det forum du henviser til snakker om 4x hastigheder o.l. men en sådan faktor bliver heller ikke nævnt på sandisk´s hjemmeside :o/
Avatar billede buck Nybegynder
25. april 2003 - 16:57 #5
Så fik jeg købt Ultra kortet.
Umiddelbart kan jeg ikke mærke at kameraet er blevet hurtigere til at gemme billederne, men lad os nu se når får det rigtigt i brug...
Tror kameraet skal være bygget til at køre med de hurtige kort for at få fuldt udbytte af det.
Ellers virker kortet fint.
/Buck