Avatar billede unknown_someone Juniormester
08. april 2003 - 23:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asus bundkort manual (ekstra usb)

Jeg sidder med et ASUS a7v-133c bundkort og et nyt kabinet hvor der bl.a. er ekstra usb-indgange på. For at disse usb-indgange skal fungere skal de selvfølgelig sættes til bundkorten og her har jeg et lille problem - jeg kan nemlig ikke helt finde ud af HVOR de skal sættes til.

Jeg har på asus' egen hjemmeside ledt efter og fundet manualen til bundkortet - og jeg kan derudfra se hvor de 7 ledninger skal sættes til, men ikke hvor præcist de enkelte ledninger præcis skal placeres på de syv ben der nu engang er. På bundkortet kan jeg heller ikke lige umiddelbart finde "vejledning" til hvor de enkelte ledninger skal placeres

Så er der nogle der kan hjælpe med det??
Avatar billede the_onedk Nybegynder
08. april 2003 - 23:39 #1
Avatar billede the_onedk Nybegynder
08. april 2003 - 23:44 #2
der står på de fleste små ben + eller - eller pwr eller gr(g) efterfulgt af 1 eller 2
(1)5v skal på pin1
(1)- skal til pin 2
(1)+ skal til pin 3
(1)G skal til pin4
(2)5v skal til pin6
(2)- skal til pin7
(2)+ skal til pin8
Avatar billede unknown_someone Juniormester
09. april 2003 - 08:02 #3
yep - der var selvfølgelig 9 og ikke 7 ledninger :)

på mine ledning står der;
(2)-D
(2)+D
(2)+5V
(1)GROUND
(2)GROUND
(1)+D
(1)-D
(1)GROUND
(1)+5V

Så de 6 af dem er jeg nu sikker på - men hvad med forskellen på de forskellige GROUND - har jo to der hedder (1)GROUND ?
Avatar billede the_onedk Nybegynder
09. april 2003 - 22:34 #4
Hvorfor du har 2 stk. (1)Ground kan jeg ikke helt forstå, men ser kun en måde at afprøve det på, først med den ene og derefter med den anden på pin4, prøv evt. med en simpel USB enhed (tastatur eller mus) for kontrol om den virker, også (2)G på pin9.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. april 2003 - 09:28 #5
weee - det lykkedes! tnx