Avatar billede sphongle Nybegynder
08. april 2003 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Eltax Millenium 200 Gulvhøjttaler 200 Watt DEMOPRIS

Er dette et fornuftig valg. jeg skal bruge dem til musik og DVD. mit værelse er 12 kvadratmeter. jeg gider nemlig ikke at købe noget skrammel.
hvis i har et bedre bud på nogle højttalere, vil jeg blive meget glad, så længe det er i ca. den samme prisklasse.
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 18:00 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 18:02 #2
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. april 2003 - 18:03 #3
Og hvilken pris er den demo-pris så???
Avatar billede hcma Novice
08. april 2003 - 18:04 #4
Hvis din forstærker er på 200Watt DIN i udgangen, SKAL dine højttalere min. kunne klare dette. Højttalerne må gerne kunne klare mere.
De 200 Watt du skriver: hvilken slags Watt er det??
Avatar billede sphongle Nybegynder
08. april 2003 - 20:58 #5
prisen er omkring 3000 kr.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. april 2003 - 22:59 #6
I Tyskland koster de højttalere €189 pr. stk., svarende til i alt 2.810kr - i hvert fald så vidt jeg har været i stand til at søge mig til på Nettet.

Jeg har pokkers svært ved at finde nogle anmeldelser på nettet og specifikationerne er svære at bedømme en højttaler ud fra. Normalt når jeg shopper højttalere, gør jeg følgende:

Får lov til at teste dem på en forstærker, nogenlunde svarende til den de skal tilsluttes og stiller alle funktioner på "neutral", altså ikke noget med X-tra-Zuper-Bazz eller andet gøjl.
På med nogle forskellige stykker musik, f.eks. techno, metal, klassisk, jazz og noget mere pudsig og nuanceret musik, som f.eks. et nummer fra Paul Simon's "Rhythm of the Saints".

På den måde kan man få et neutralt indtryk af højttalerne og samtidig en idé om, hvad man kan opnå med lidt små-justeringer - man kender jo sin forstærkers evner og muligheder :o)

Det er i hvert fald mit råd til dig!

Til 12kvm har man sjældent brug for at være videre kritisk - faktisk ville jeg istedet anbefale dig at finde et par reolhøjttalere i en langt bedre kvalitet (Eltax er blevet så-som-så) til den samme pris! Det giver langt mere for skillingen og kan spille tilstrækkeligt højt - senere kan de så bruges som baghøjttalere, når du får lyst til at kaste 8-12.000kr efter et par ordentlige gulvhøjttalere ;o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. april 2003 - 12:41 #7
Hvis det vigtigste kriterie er at de bare skal spille fandens højt, så vent til JWS-højttalere er på tilbud igen til 6-800kr/stk.

En af mine kammerater købte et sæt og de to 6" basenheder leverer masser af punch til de penge og lyden er på linie med Eltax (ikke at forveksle med Dantax, der laver suværene højttalere) +  de er op hel**des mange watt :oP