Avatar billede dex_dexter Nybegynder
07. april 2003 - 18:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

vpn freebsd server win2k & linux client

jeg har en freebsd stående som gateway og jeg har nu brug´for at kunne bruge vpn så jeg kan komme på det lokale netværk ude fra, men jeg har ikke rigtigt leget med vpn nogen sinde før så er der nogen der har det kørende på deres freebsd, eller ved hvor man kan finde en guide til det?

//dex2k
Avatar billede dank Nybegynder
07. april 2003 - 21:41 #1
prøv at søge efter pppoe
Avatar billede dank Nybegynder
07. april 2003 - 21:41 #2
alt pppoed
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. april 2003 - 20:00 #3
søge hvor, og hvad skal jeg finde?
tvivler på det er det jeg skal bruge til det....
Avatar billede skwat Praktikant
09. april 2003 - 21:01 #4
poptop er mega nem at få til at virke ligger i ports

den er dog ukrypteret
Avatar billede dank Nybegynder
09. april 2003 - 21:48 #5
er det ligesom på debian hvor man skal kompilere en speciel kerne for at det understøtter kryptering?
Avatar billede skwat Praktikant
09. april 2003 - 21:50 #6
Nej
Avatar billede skwat Praktikant
09. april 2003 - 21:51 #7
ikke nødvendigvis, poptop understøtter det også men bare ikke default
Avatar billede dank Nybegynder
09. april 2003 - 21:52 #8
ved du hvad det kræver for at køre med kryptering.. p.s. jeg kan godt selv læse man siderne, men det er bare lige hvis du sidder med den viden hurtig.

jeg skal p.t. ikke selv installere vpn lige nu, men har tidligere kæmpet en del med det for en kunde.. gav en del problemer på en debian med ppptpd :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. april 2003 - 00:36 #9
hvilke porte skal man have gang i for at kunne bruge pptpd?
jeg har nattet den normale 1723 tcp i min router, men dåsen brokker sig :(
Avatar billede dank Nybegynder
10. april 2003 - 00:39 #10
hvilke fejl får du?
Avatar billede herlock Nybegynder
10. april 2003 - 09:11 #11
Er med på en lytter
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. april 2003 - 12:08 #12
ahh, det var bare mig der fik en lille hjerneblødning, kunne ikke connecte ude fra ;)

men jeg har kun adgang til serveren, ikke de andre maskiner i netværket, hvorfor?
poster lige min conf senere på dagen
Avatar billede dank Nybegynder
10. april 2003 - 17:16 #13
dex> men jeg har kun adgang til serveren, ikke de andre maskiner i netværket,

Samba???
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. april 2003 - 19:55 #14
nej generelt
kan ikke pinge, arpe eller noget som helst
Avatar billede safl Nybegynder
17. april 2003 - 12:06 #15
Hvis du ønsker en mere sikker VPN løsning der også er baseret på PPTP.
Så kan mpd klart anbefales den kører med netgraph freebsd kernemoduler og er dejlig nem at sætte op. Den ligger i ports/net/mpd
Jeg er igang med at skrive en howto om den.
Tjek den her:
http://www.safl.dk/shit/pptpwin9xme.html
Det er super simpelt.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. april 2003 - 14:57 #16
ser simpelt nok ud.
sig til når den er færdig så skal jeg nok teste den ;)
Avatar billede safl Nybegynder
17. april 2003 - 16:25 #17
hehe det bliver den ikke lige forløbig men konfigurationsfilerne kan sagtens bruges.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
22. april 2003 - 02:16 #18
svar lige alle folkens
Avatar billede gojoy Nybegynder
08. maj 2003 - 11:08 #19
- Jeg er også med på en kikker!

safl: Jeg syntes ikke rigtig at din howto er online mere :((((
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. maj 2003 - 12:44 #20
den er åbenbart taget ned :(
har fået smadret min løsning så kunne meget godt bruge den salf
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2003 - 07:30 #21
hm.. i har ikke svaret, så lukker jeg sgu bare