Avatar billede t_s_p Nybegynder
07. april 2003 - 14:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til nettet gennem LAN.

Har lige re-installeret en maskine med Win XP pro.
Har kæmpe problemer med at få den til at komme på nettet igen gennem LAN. Når jeg sætter kablerne til kan jeg ikke få den til at give mig den rigtige ip, selvom den er sat til at finde den automatisk.
Jeg har her et kabelmodem med USB og LAN. USB finder ip og connecter med det samme men LAN vil simpelthen ikke. Har prøvet nyt netkort og nye kabler. Prøvede også en anden router i går hos ejeren af maskinen.
Har prøvet ipconfig /renew... virker ikke og det samme med repair for lan tilslutningen. Det er lige som om at den ikke vil modtage nogen input :o(

Nogen gode ideér?
Mvh. Tim.
Avatar billede renehinsch Praktikant
07. april 2003 - 14:25 #1
Hvis du giver den en fast IP adresse og benytter samme kabel som med din USB adapter kan du så pinge din router?

Ellers så prøv at slette din LAN forbindelse og opret den forfra.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
07. april 2003 - 14:30 #2
Kan godt pinge den ip som den giver mig, men det er en privat ip og ikke den som kabelmodemmet burde give mig. Kan ikke bruge samme kabel som til USB tilslutningen da det er et USB kabel :o)
Har re installeret maskinen 3 gange nu og har hver gang min 5 gange slettet LAN forbindelsen og prøvet forfra.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
07. april 2003 - 14:42 #3
Har lige endnu en gang prøvet at slette og installere LAN. Den giver mig en ip 169.254.0.0 og undernetmaske 255.255.0.0 og automatisk privat adresse :o(
Avatar billede t_s_p Nybegynder
07. april 2003 - 14:44 #4
Kan der være sket et eller andet så LAN tilslutningerne ikke kan modtage noget? Såsom ip og lign fra modem/router.
Avatar billede renehinsch Praktikant
07. april 2003 - 15:07 #5
Der må da være et kabel fra din USB adapter til din router - eller er den en del af routeren? Jeg vil blot udelukke en fysisk fejl fra din  NIC og videre frem.

Jeg forstår ikke hvad du mener med en automatisk privat adresse? Hvis du ikke vil have at routeren skal give dig en adresse skal du slå DHCP fra i routeren.

169.254.x.x/255.255.0.0 er ikke en privat adresse, det er derimod 192.168.0.0    -  192.168.255.255 (192.168/16 prefix)
men du mener måske at det ikke er den der ses på internetsiden af routeren?

Når du siger at du godt kan pinge den ip den giver dig er det så XP der kan pinge sig selv? Jeg mente om du kunne pinge routeren fra XP. Hvis du kan det burde dit setup virke hvis routeren er angivet som gateway i XP.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
07. april 2003 - 15:22 #6
Har ikke en router men et kabelmodem. Der i er et stik som går direkte til min usb port i pcén.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
07. april 2003 - 15:22 #7
ups kom vist til at acceptere... men det går vel nok
Avatar billede renehinsch Praktikant
07. april 2003 - 15:35 #8
Så burde du få samme IP adresse fra DHCP serveren (som står på den anden af dit kabelmodem) lige meget om du benytter USB eller NIC. Kan det tænkes at modemet håndterer din PC forskelligt afhængit af hvilket interface du benytter i dit kabelmodem?
Har du checket med din udbyder?

Altid rart med point afregning på forhånd :)
Avatar billede t_s_p Nybegynder
11. april 2003 - 11:10 #9
Så fandt jeg problemet... bedre sent end aldrig. XP tildelte ikke netkortet en mac adresse.
Avatar billede kennybear Nybegynder
18. juli 2004 - 11:28 #10
Hvordan tildeler man så en MAC adresse i XP?

Jeg har nemlig nu for anden gang det samme problem og jeg aner ik hvordan jeg fixede det første gang.
Avatar billede t_s_p Nybegynder
21. juli 2004 - 15:45 #11
start-->kontrolpanel-->system-->hardware-->enhedshåndtering-->netværkskort-->avanceret-->netværksadresse... og så kan du bare skrive den i højre side.