Avatar billede rotne Nybegynder
04. april 2003 - 10:56 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvad er NTFS (hurtig)?

Davs.

Når jeg af og til formatterer og geninstallerer Win XP Pro, kan jeg vælge mellem 4 punkter, der lyder noget i retning af:
Benyt NTFS filsystemet (hurtig)
Benyt FAT32 filsystemet (hurtig)
Benyt NTFS filsystemet
Benyt FAT32 filsystemet

Punkt 3 er default, og det er den, jeg plejer at bruge. Hvad mon der sker, hvis jeg næste gang vælger den øverste?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2003 - 10:58 #1
det er bare en hurtig formatering...du kan ligeså godt vælge den.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. april 2003 - 10:58 #2
Det svarer til en Quick format af en diskette.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. april 2003 - 10:59 #3
9 sek. :-(
Avatar billede jimse Nybegynder
04. april 2003 - 10:59 #4
Jeg er ikke helt sikker, men tror at de første to punkter bare formetterer, hvorimod de to sidste samtidig chekker din HD for evt. elle fejl.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. april 2003 - 11:00 #5
Ja og NTFS er jo et filsystem som dit styresystem kan kører med
Avatar billede resten Nybegynder
04. april 2003 - 11:00 #6
Jeg bruger altid den 1 Benyt NTFS filsystemet (hurtig) da den så konverter drevet hurtiger = man bliver hurtiger færdig...

Men hvorfor der er alle de muligheder er et godt ?
Avatar billede rotne Nybegynder
04. april 2003 - 11:00 #7
Tak for hurtige svar. I fortjener alle en bid af kagen.
Avatar billede jimse Nybegynder
04. april 2003 - 11:00 #8
Jeg skal da have købt mig en ny staveplade.
Avatar billede rotne Nybegynder
04. april 2003 - 11:01 #9
Beklager "resten" - jeg havde accepteret de andre svar, inden jeg så dit - der er lige så rigtigt.

Tak alligevel.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2003 - 11:03 #10
resten: det er vist noget med at man med en quick format skal være sikker på der ikke er problemer med hd'en...men jeg har aldrig brugt andet :-)
Avatar billede resten Nybegynder
04. april 2003 - 11:04 #11
riversen-> Jeps

Rotne-> Det er helt okey jeg har rigeligt med point at tage af og de er jo intet værd...
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2003 - 11:07 #12
resten: så er det jo derfor de er der...du skrev som om du ikke vist hvorfor der var 4 muligheder