Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 12:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

popup fra txt

Hvordan laver jeg links der åbner popup fra et dynamisk tekstfelt? Linkene skal ligge i teksfilen.
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 12:39 #1
Jeg gætter på at det er asfunction du skal have fat i:

http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=27

Din function skal så bare indeholde dit getURL-kald til pop´en :)

mvh mat
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 12:44 #2
Du har garanteret fat i noget, jeg kan bare ikke finde ud af det.
Her er linket som det står nu i tekstfilen. Det skal så popup i et vindue på 200 X 200, i stedet for et fuld vindue som det gør nu.

<a href="http://www.soestival.dk/program.asp?id=1" TARGET="blank">Gnags</a><br>
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 12:58 #3
Det her burde virke :)

frame action:

function launchPOPUP() {
    getURL ("java script:NewWindow=window.open('ShowPopup.php','newWin','width=200,height=200,left=0,top=0,toolbar=No,location=No,scrollbars=No,status=No,resizable=No,fullscreen=No');  NewWindow.focus();      void(0);");
}
l = new LoadVars();
l.load("test.txt");
l.onLoad = function(s) {
    if (s) {
        t.html = 1;
        t.htmlText = this.minVar;
    }

tekst-filen ser så således ud:

minVar=<a href="asfunction:launchPOPUP">Tryk her for popup</a> her er noget tekst der ikke launcher

mvh mat
Avatar billede thulstrup Nybegynder
01. april 2003 - 12:58 #4
det hedder target="_blank"
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 13:48 #5
hmm.. der sker ikke rigtig noget. Jeg har langt launchPOPUP script i første frame og har lavet en tekstfil som du har beskrevet. Den henter godt nok teksten ind som den skal og der er et link, men der sker ikke noget når jeg klikker linket
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 13:52 #6
tester du fra html-filen med flashen embedded eller tester du bare fra flash?
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 13:53 #7
fra html-filen www.soestival.dk har linket ligger ved andens ben :)
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 13:53 #8
mave
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 14:00 #9
meget mærkeligt? min testfil virker, men det virker ikke på din side.

Kan du få funktionen til at gøre noget andet?
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 14:02 #10
hvad f.eks.?
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 14:06 #11
hvad som helst, skifte indholdet i tekstfeltet f.eks :)

function launchPOPUP() {
t.htmlText = "ok, funktionen bliver kaldt";
}
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 14:18 #12
kan det være noget at gøre med at tekstfelten ligger i et movieclip?
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 14:20 #13
ja måske, hvis funktionen ikke bliver kaldt så prøv:

<a href="asfunction:_root.launchPOPUP"> - hvis den vel at mærke ligger i _root
Avatar billede maxster Nybegynder
01. april 2003 - 14:22 #14
der var den faa'me fe tak! send et svar
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2003 - 14:23 #15
nice :)