Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 10:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

De ander computer med win2000 vil ikke logge på win2000server

Hej hvorfor vil min win2000 ikek logge på min win2000server? min ande computer med win98 vil godt?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 10:32 #1
Jeg vil tro at du har samme problem som i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/334462 Prøv at følge mine anvisninger der.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 10:50 #2
Følgende fejl opstod uder forsøget på at tilslutte computeren til domænet "HJ-DATA":
Der blev ikke udført nogen afbildning mellem kontonavne og sikkerheds-id-

Hvorfor få jeg denne besked op? det virker fin på win98?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:02 #3
Tja.. ordet "afbildning" kender jeg ikke. Hvilket sprog er dit OS på?
Hvis du har maskinen i Active Directory, så slet den og prøv igen.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 11:05 #4
Server er jo på Eng!!!  Og jeg har prøve at slette den 3gange nu med det virker på win98 mansken?  hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:11 #5
Prøv at forklare tydeligt, hvad det er du prøver at gøre, når du får fejlmeddelsen.

Når jeg spørger om navnet på dit OS, så er det klienten jeg mener, det er jo den der kommer med ordet "afbildning".

Med hensyn til din Windows 98, dette OS kan ikke være medlem af et Windows 2000 domæne, det forlader sig på NETBIOS, så glem alt om den.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 11:13 #6
Oki tak nå jge prøver at tilmelde min computer til Domæne så få jeg dette op "Følgende fejl opstod uder forsøget på at tilslutte computeren til domænet "HJ-DATA":
Der blev ikke udført nogen afbildning mellem kontonavne og sikkerheds-id-"
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:32 #7
Fandt lige "afbildning" i ordbogen, det betyder "det at gengive nogen el. noget i form af billeder. Også om selve billedet." Så jeg går udfra at dit OS er dansk. Desvære er de danske oversættelser ikke altid særligt gode.

Prøv dette:

1. Slet din klient i Active Directory, hvis den er der.
2. Gør din klient medlem af en Arbejdsgruppe. Genstart klienten.
3. Tilmeld nu din klient i dit domæne.

Hvis dette ikke virker, så prøv dette:

1. Slet din klient i Active Directory, hvis den er der.
2. Gør din klient medlem af en Arbejdsgruppe. Genstart klienten.
3. Giv din klient et nyt navn. genstart klienten.
4. Tilmeld nu din klient i dit domæne.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 11:39 #8
OK tak  Man skal jeg slette hele domæne server?
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 11:40 #9
Hvis i gad at ringe til mig på tlf.25753433  så bliver jeg glad! (-:
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 11:41 #10
Men jeg har en Windows2000 server om den computer som skal logge ind på server køre Windows200 Pro som er på dansk
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:46 #11
Nej du skal IKKE slette din server. Det er klienten (Den computer du førsøger at tilmelde domænet) du skal slette i Active Directory Users and Computers. Hvis.. Den er der.

Du skal også forsikre dig at den bruger, du angiver når du tilmelder din klient til domænet, har rettigheder til dette. Brug f.eks. Domæne Administratoren.

Sory no tlf.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 11:50 #12
ok Hmm nu skriver den noget andet

"Netværksstien bliv ikke fundet"
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:59 #13
Ikke for at fornærme dig, men jeg vil foreslå at du finder noget lekture om Windows 2000 Server, og sætter dig lidt ind i hvad det egentligt er.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 12:02 #14
Hør lige jeg kna godt lave server jeg har noge sien prøve det har får med at den ikke vil logge på! (-:  Men kna der være noget med DNS server?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 12:06 #15
Hej the-world
Læg lige et svar her: http://www.eksperten.dk/spm/334707

Venlig hilsen
TPO
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 12:11 #16
Undskyld det var et forkert link.
Her er det rigtige: http://www.eksperten.dk/spm/334731
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 12:12 #17
hvad skal jeg med det link?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 12:14 #18
Du skal selvfølgelig have dine point tilbage, da min løsning ikke virkede.
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 12:16 #19
Hej da(-: du har hjælpe mig med det så skal du havde dem  Man vil du ikke hvorfor den gør det?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 12:22 #20
"Netværksstien bliv ikke fundet" Er som oftest DNS fejl, der opstår fordi klienten ikke har domænet's DNS server som den primære DNS server.

Jeg vil gerne trække mig ud her, så vær rar at lægge et svar her: http://www.eksperten.dk/spm/334731

Venlig hilsen
TPO
Avatar billede the-world Nybegynder
29. marts 2003 - 12:24 #21
Sites Spø!  hvordan sette jeg en min DNS serve rop? plzzz