Avatar billede ostehamster Nybegynder
26. marts 2003 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

proFtp, hvordan skal min conf se ud?

Hejsa

Jeg har installeret proftp, og skal nu have sat det op som jeg vil have det.

1) En bruger på system, må ikke kunne logge ind. Altså de brugere som kan logge ind på computeren, må ikke kunne gøre det via ftp.

2) Der skal ikke være anonymt login

3) Jeg skal kunne lave brugere. Altså som:
Brugernavn: webhotel1
Kode: webhotel1:
Homedir /usr/local/www/webhotel1

hvordan klare jeg lige den?

har kigget i documentation, men jeg synes nu ikke helt jeg kan gennemskue det.

mvh
Christoffer
Avatar billede signout Nybegynder
26. marts 2003 - 10:50 #1
Et godt tip - hvis du vil bruge den til hosting så sæt den op til ar bruge en sql database som backend. Der er en howto på http://www.castaglia.org/proftpd/doc/contrib/ProFTPD-mini-HOWTO-SQL.html der kan hjælpe dig videre.

For at låse brugere fast i deres homedir skal du bruge chroot - det er beskrevet på http://proftpd.linux.co.uk/localsite/Userguide/linked/chroot.html#AEN714
Avatar billede ostehamster Nybegynder
26. marts 2003 - 10:58 #2
Uha, der er noget at læse

vender lige tilbage senere :)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
26. marts 2003 - 12:01 #3
Nu har jeg installere det som det står i guiden, men hvor skal jeg skrive login oplysninger til mysql?
Avatar billede signout Nybegynder
26. marts 2003 - 13:38 #4
i mysql databasen
Avatar billede ostehamster Nybegynder
26. marts 2003 - 13:49 #5
nårja, men proftp skal vel vide kode osv. til databasen

iøvrigt, hvordan starter jeg proftp?